Technologický gigant Alphabet zveřejnil výsledky, které předčily očekávání Wall Streetu. Pomohly mu k tomu především vyšší příjmy z reklamy ve vyhledávání a stabilní růst cloudových služeb. Investory navíc potěšil i plán na další masivní zpětný odkup vlastních akcií.
Za první čtvrtletí letošního roku firma vykázala zisk 2,81 dolaru na akcii, což je o 48 procent více než loni. Tržby meziročně vzrostly na 90,2 miliardy dolarů. Jak uvedl server Investor’s Business Daily, analytici přitom odhadovali výnosy zhruba o miliardu nižší. Za silnými čísly stála především reklama ve vyhledávání, která dál zůstává zlatým dolem. Alphabet si z ní za tři měsíce odnesl přes 50 miliard dolarů, což je zhruba o deset procent víc než loni touto dobou.
Google parent Alphabet may report a rise in first quarter revenue owing to its cloud and advertising business and Apple and Meta have been handed 700 million euros in fines by the EU antitrust regulator. @RamzanK has more https://t.co/nZYiQ55YbH pic.twitter.com/7w05LI0jTu
— Reuters (@Reuters) April 24, 2025
Solidně si vedl i YouTube, který si připsal podobný růst. Výnosy z reklam tam stouply o něco víc než o deset procent. Přesto platforma těsně nedosáhla na čísla, která analytici předpovídali – očekávání tak úplně nenaplnila. Cloudová divize přidala téměř třetinu a dostala se na 12,26 miliardy dolarů. Podle agentury Bloomberg tato čísla investory uklidnila, protože potvrzují, že Alphabet má stále dostatečný tah na branku, i přes zvýšené výdaje do vývoje umělé inteligence.
Příjmy z reklamy jdou do AI
Výsledky doprovodilo oznámení, že správní rada firmy schválila zpětný odkup akcií v hodnotě 70 miliard dolarů – stejně jako loni. V prvním čtvrtletí společnost odkoupila vlastní akcie za více než 15 miliard dolarů. Pro investory jde o jasný signál, že vedení firmy považuje současnou valuaci za atraktivní a zároveň věří ve vlastní dlouhodobou výkonnost.
Alphabet je pod stále větším tlakem, aby zvládl konkurovat ostatním hráčům v oblasti AI. Díky silnému reklamnímu segmentu si však může dovolit vysoké investice do výzkumu i infrastruktury. Reklama tak zůstává nejen hlavním zdrojem příjmů, ale i prostředkem pro další růst.
Přesto všechno akcie Alphabet letos zatím oslabily o 17 procent. Výsledky za první čtvrtletí ale mohou být zlomové. Firma ukázala, že její základní byznys je stále ve formě a že má jasnou strategii, jak zvládat tlak konkurence i proměnlivé nálady investorů.