Navzdory celkovému útlumu mobilního trhu v Číně Apple hlásí mírný růst. Pomohl nový iPhone 17, ale další posílení může přinést očekávaný příchod ultratenkého modelu iPhone Air. Ten vstupuje na čínský trh už tento týden.
Po měsících slabších výsledků ožila čínská přítomnost Applu. V období třetího čtvrtletí 2025 dosáhla firma podle výzkumné agentury IDC 10,8 milionu dodaných kusů, což je o 0,6 % více než ve stejném období loni. Zatímco celkový trh se v Číně propadl, Apple si udržel druhé místo s podílem 15,8 %.
Tento vývoj je významný především kvůli tomu, že konkurenti jako Vivo, Huawei nebo Xiaomi hlásí meziroční poklesy. Apple tak jako jediný z vedoucí trojice výrobců dokázal růst. Podle analytiků za to může především dobře zacílený iPhone 17, který oslovil zákazníky hledající vyvážený poměr výkonu a ceny.
iPhone Air startuje v Číně se zpožděním
Ještě větší pozornost se však nyní obrací k novince jménem iPhone Air. Nejtenčí iPhone v historii měl být původně dostupný i v Číně od září, ale kvůli zpoždění v regulacích eSIM nebyla země zařazena do první vlny prodejů.
Apple nyní oficiálně oznámil, že předobjednávky v Číně začnou 17. října a samotné dodávky a prodej v kamenných obchodech se rozběhnou 22. října. Informaci potvrdil CEO Tim Cook během živého vysílání na čínské sociální síti Douyin.
Cenově bude iPhone Air začínat na 999 dolarech. Zájem o něj by mohl navázat na úspěch iPhone 17 a dál posílit postavení Applu v regionu. Firma se navíc snaží zacílit na mladší publikum – například prostřednictvím kulturních kolaborací a pečlivě načasovaných mediálních výstupů.
iPhone Air to begin pre-order in China after telecom operators approved for eSIM services https://t.co/qegRSdfaAZ https://t.co/qegRSdfaAZ
— Reuters (@Reuters) October 14, 2025
Trh čeká na impuls
Výsledky třetího čtvrtletí ukazují, že trh se zatím nevrací k růstu. Celkově se v Číně prodalo 68,4 milionu chytrých telefonů, což je mírný pokles oproti loňsku. Ve druhém kvartále byl propad ještě výraznější.
IDC přesto předpokládá, že poslední čtvrtletí roku přinese oživení – a to hlavně díky uvedení nových vlajkových modelů. Právě iPhone Air by mohl být tím impulsem, který přivede část zákazníků zpět k nákupům.
Apple tak vstupuje do rozhodující fáze roku s nečekaně dobrou výchozí pozicí. Zda se mu podaří momentum udržet i s iPhone Air, ukáže už příštích pár týdnů.