Americký gigant Coca-Cola překonal tržbami v prvním letošním čtvrtletí odhady analytiků nehledě na zdražování svých nealkoholických nápojů. Společnost totiž kromě PepsiCo nemá v tomto odvětví téměř žádnou konkurenci, díky čemuž nepociťuje takový tlak ze strany spotřebitelů. Informuje o tom agentura Reuters.
Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola překonal v pondělí odhady analytiků z Wall Street. V anketě společnosti Refinitiv uváděli, že tržby v prvních třech letošních měsících dosáhnou 10,80 miliardy dolarů (asi 244 miliard korun).
Tržby společnosti ale v meziročním srovnání vzrostly v tomto období o 5 procent na 10,98 miliardy dolarů (asi 234 miliardy korun), píše Reuters. Firma uvedla, že průměrné prodejní ceny vzrostly o 11 procent a globální jednotkové objemy o 3 procenta.
(Reuters) -Coca-Cola Co on Monday topped Wall Street estimates for first-quarter revenue and profit, benefiting from resilient demand for its sodas as well as multiple price increases undertaken to combat higher commodity and shipping costs. https://t.co/fR49Xacd4D
— Qudach (@qudach) April 24, 2023
Po oznámení těchto výsledků vzrostly akcie Coca-Coly o 1 procento. Společnost zaznamenala o své produkty zájem nehledě na zdražování spotřebního zboží v důsledku pandemií narušených dodavatelských řetězců a války na Ukrajině.
Zdražování energií zvedlo náklady na provoz firmám. Inflační tlaky na domácnosti kromě toho vedly k požadavkům na vyšší mzdy, což se také promítlo do zdražování položek. Coca-Cola je však ve výhodném postavení.
Nejistý letošní rok
Coca-Cola nemá na trhu kromě americké společnosti PepsiCo v podstatě žádnou konkurenci. Obě firmy mají dohromady téměř dominantní postavení na světovém trhu sycených nástrojů, píše dále Reuters.
Oba výrobci proto nepociťují tak silný tlak ze strany spotřebitelů a pokles poptávky. Generální ředitel Coca-Coly James Quincey ale přiznal nejistotu ohledně letošního roku. „Existuje nejistota ohledně toho, jak se spotřebitelské prostředí nakonec vyvine,“ řekl.
Válka na Ukrajině totiž stále trvá, přičemž čínská spotřeba s průmyslem a službami se teprve zotavuje po přísných pandemických restrikcích. Coca-Cola kvůli tomu oznámila zvyšování cen svých nealkoholických nápojů už v únoru.
Provozní marže Coca-Coly v prvním letošním čtvrtletím klesly na 30,7 procenta z loňských 32,5 procenta kvůli vyšším provozním nákladům, zvýšeným výdajům na marketing, investicím a vlivu silného dolaru.