16.4 C
Czech
Středa 31. května 2023

Coca-Cola tržbami překvapila analytiky, zdražování spotřebitele neodradilo

Americký gigant Coca-Cola překonal tržbami v prvním letošním čtvrtletí odhady analytiků nehledě na zdražování svých nealkoholických nápojů. Společnost totiž kromě PepsiCo nemá v tomto odvětví téměř žádnou konkurenci, díky čemuž nepociťuje takový tlak ze strany spotřebitelů. Informuje o tom agentura Reuters.

Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola překonal v pondělí odhady analytiků z Wall Street. V anketě společnosti Refinitiv uváděli, že tržby v prvních třech letošních měsících dosáhnou 10,80 miliardy dolarů (asi 244 miliard korun).

Tržby společnosti ale v meziročním srovnání vzrostly v tomto období o 5 procent na 10,98 miliardy dolarů (asi 234 miliardy korun), píše Reuters. Firma uvedla, že průměrné prodejní ceny vzrostly o 11 procent a globální jednotkové objemy o 3 procenta.

Po oznámení těchto výsledků vzrostly akcie Coca-Coly o 1 procento. Společnost zaznamenala o své produkty zájem nehledě na zdražování spotřebního zboží v důsledku pandemií narušených dodavatelských řetězců a války na Ukrajině.

Zdražování energií zvedlo náklady na provoz firmám. Inflační tlaky na domácnosti kromě toho vedly k požadavkům na vyšší mzdy, což se také promítlo do zdražování položek. Coca-Cola je však ve výhodném postavení.

Nejistý letošní rok

Coca-Cola nemá na trhu kromě americké společnosti PepsiCo v podstatě žádnou konkurenci. Obě firmy mají dohromady téměř dominantní postavení na světovém trhu sycených nástrojů, píše dále Reuters.

Oba výrobci proto nepociťují tak silný tlak ze strany spotřebitelů a pokles poptávky. Generální ředitel Coca-Coly James Quincey ale přiznal nejistotu ohledně letošního roku. „Existuje nejistota ohledně toho, jak se spotřebitelské prostředí nakonec vyvine,“ řekl.

Válka na Ukrajině totiž stále trvá, přičemž čínská spotřeba s průmyslem a službami se teprve zotavuje po přísných pandemických restrikcích. Coca-Cola kvůli tomu oznámila zvyšování cen svých nealkoholických nápojů už v únoru.

Provozní marže Coca-Coly v prvním letošním čtvrtletím klesly na 30,7 procenta z loňských 32,5 procenta kvůli vyšším provozním nákladům, zvýšeným výdajům na marketing, investicím a vlivu silného dolaru.

Sledujte nás na sítích

Díky AI může nyní každý být programátorem, říká šéf Nvidie

Umělá inteligence znamená, že každý se nyní může stát počítačovým programátorem. Vše, co potřebuje, je mluvit s počítačem. Řekl to v pondělí generální ředitel Nvidia Corp Jensen Huang, když oslavoval konec „digitální propasti“.

Ryanair předpovídá silné léto po téměř rekordním ročním zisku

Ryanair dosáhl v roce do 31. března téměř rekordního celoročního zisku. Je opatrně optimistický, že robustní letní poptávka zajistí v příštích 12 měsících další mírný růst i přes zvýšené náklady na palivo.

NEJNOVĚJŠÍ

Díky AI může nyní každý být programátorem, říká šéf Nvidie

Umělá inteligence znamená, že každý se nyní může stát počítačovým programátorem. Vše, co potřebuje, je mluvit s počítačem. Řekl to v pondělí generální ředitel Nvidia Corp Jensen Huang, když oslavoval konec „digitální propasti“.

Ryanair předpovídá silné léto po téměř rekordním ročním zisku

Ryanair dosáhl v roce do 31. března téměř rekordního celoročního zisku. Je opatrně optimistický, že robustní letní poptávka zajistí v příštích 12 měsících další mírný růst i přes zvýšené náklady na palivo.