Coca-Cola se loučí se dvěma sty značek, což je zhruba polovina jejího portfolia. Nápojový gigant již dříve oznámil, že přeruší výrobu produktů, které jsou zastaralé, jako jsou Tab, Zico a Odwalla. Ve čtvrtek společnost poprvé uvedla, že se zbaví právě dvou set z nich.
Zmenšení portfolia umožní společnosti Coca-Cola soustředit se na nejziskovější nabídku, vysvětlila společnost. Patří do ní její hlavní produkty, jako je Coca-Cola Zero Sugar, a také značky, které spadají do nových trendových kategorií, jako je alkoholický perlivý nápoj Topo Chico a AHA, kofeinový perlivý nápoj, který společnost uvedla na trh v loňském roce.
Generální ředitel společnosti James Quincey neuvedl konkrétní značky, které skončí, ale řekl, že v kategorii „hydratace“ s Dasani, Powerade, Vitamin Water a Zico a dalšími se bude pravděpodobně škrtat nejvíce. Objem prodejů vod a sportovních nápojů ve třetím čtvrtletí poklesl o 11 procent.
Mnoho značek, které společnost ruší, se prodává pouze na specifických trzích. Mezi úspěšnými značkami Coca-Coly a těmi v potížích je zásadní rozdíl, řekl Quincey v létě. Vysvětlil, že nápoje s horšími výsledky mají „malý až žádný rozsah“ a jejich prodej představuje pouze 2 procenta celkových příjmů.
Omezování počtu značek je jednou z mnoha strategií, které společnost stanovila letos v létě, aby jí pomohly v růstu. Coca-Cola říká, že tento krok uvolní zdroje na investice do nápojů s větším potenciálem.
Coca-Cola během pandemie čelila potížím kvůli zavírání restaurací. Ve třetím čtvrtletí poklesly čisté příjmy o 9 procent na 8,7 miliardy dolarů. Výsledky přesto překonaly očekávání Wall Street a cena akcií před otevřením trhu ve čtvrtek vzrostla o 2 procenta.