Ferrari slaví další triumf v Le Mans a vstupuje do nové éry. Představilo model F76, první hypercar vytvořený výhradně pro virtuální svět, a oznámilo vznik vlastního tokenu, který propojí svět technologií a nejvěrnějších fanoušků značky.
Ferrari potvrzuje, že vášeň pro závodění je stále jeho hnacím motorem. V roce, kdy potřetí v řadě vyhrálo slavný vytrvalostní závod Le Mans, představilo projekt F76. Auto, které existuje jen v digitálním prostoru, má být poctou historii značky i její odvaze hledět vpřed.
Závod Le Mans patří k nejstarším a nejnáročnějším na světě. Posádky střídají den i noc, během 24 hodin testují limity techniky i lidí a vítězství se považuje za nejvyšší důkaz odolnosti a inovace. Právě tam Ferrari v roce 1949 získalo svůj první triumf, na který dnes odkazuje název F76.
F76 jako vizionářský projekt
F76 vznikl v centru Ferrari Styling Centre pod vedením Flavia Manzoniho. Tvůrci ho označují za designový manifest a pohled do budoucnosti značky. Virtuální hypercar kombinuje aerodynamiku, generativní design a umělou inteligenci. Dvojitá karoserie zajišťuje ideální proudění vzduchu a navazuje na tvary, které mají ovlivnit i reálné modely Ferrari.
Interiér tvoří dva samostatné kokpity s technologií drive by wire, která propojuje ovládání obou jezdců. F76 se tak stává nejen vizí rychlosti, ale i sdíleného zážitku. Každý digitální model vzniká podle individuálních preferencí majitele, který si vybírá z několika designových variant a postupně odemyká nové prvky v rámci tříletého programu Hyperclub.
Introducing the Ferrari F76, the first car created exclusively for the digital world in the form of an NFT. A pioneering virtual project that combines Ferrari’s racing tradition with the innovation of generative design and digital technologies.#FerrariF76 pic.twitter.com/paoMATR7G5
— Ferrari Races (@FerrariRaces) October 25, 2025
Ferrari míří do digitálních investic
Spolu s projektem F76 značka spouští vlastní token Ferrari 499P, který vzniká ve spolupráci s italským fintech startupem Conio. Token umožní nejvěrnějším klientům zapojit se do exkluzivních aukcí a obchodování mezi členy Hyperclubu. Jeho spuštění je plánováno na začátek sezony světového vytrvalostního šampionátu v roce 2027.
Marketingový šéf Enrico Galliera uvedl, že cílem projektu je posílit propojení Ferrari s komunitou nejvěrnějších zákazníků. Značka už dříve začala přijímat platby v Bitcoinu, Ethereu i USDC a teď posouvá své digitální ambice o krok dál. F76 i nový token ukazují, že Ferrari už není jen výrobcem sportovních vozů. Stává se technologickým inovátorem, který spojuje vášeň, design a investice v jediném příběhu.

