Bourbonový boom nejeví žádné známky toho, že by měl v brzké době skončit. Wall Street stále šílí po whisky. Majitel značky Jack Daniel’s Brown-Forman ve středu ráno oznámil čtvrtletní výsledky, které snadno překonaly prognózy analytiků. Informovalo o tom CNN.
Tržby společnosti vzrostly o 11 % na 1 miliardu dolarů, čímž překonaly odhady 978 milionů dolarů. Zisky vzrostly o 30 % na 249 milionů dolarů. To je 52 centů na akcii. Analytici předpovídali zisk 47 centů na akcii.
No sagging spirits for Jack Daniel's maker https://t.co/n0FUGo1Zpy
— CNN France (@CNNFrancePR) August 31, 2022
Zdá se, že spotřebitelé jsou ochotni utrácet za dražší bourbon, navzdory obavám z inflace a ekonomického zpomalení. Prodeje prémiových značek Brown-Forman (BFB), mezi něž patří Old Forester a Woodford Reserve, vzrostly o 35 % oproti předchozímu roku.
„Ačkoli na trhu panuje pokračující nejistota, zůstávám optimistou, že můžeme pokračovat v tomto tempu a splnit krátkodobé i dlouhodobé ambice růstu,“ uvedl prezident a generální ředitel Brown-Forman, Lawson Whiting, ve zprávě o zisku.
Akcie Brown-Forman ve středu mírně vzrostly. Vykazují i roční růst a za poslední tři měsíce posílily asi o 10 %, i když se širší trh propadl a další akcie alkoholických nápojů jako Anheuser-Busch, Boston Beer, Constellation Brands, Molson Coors a Diageo zaostávají.
Alkohol v plechovkách i poptávka na letištích pomohly
Společnost také přistoupila na šílenství po koktejlech v plechovkách. Úspěch slaví s nápoji jako Jack a Cola v plechovce, který je výsledkem partnerství se společností Coca-Cola. Společnost Brown-Forman ve středu uvedla, že prodej jejích takzvaných nápojů „Ready-to-Drink/Ready-to-Pour“ vzrostl o 12 % oproti předchozímu roku, vedený silnou poptávkou z Austrálie a Německa.
„Brown-Forman vydržel, protože máme jedny z nejatraktivnějších značek lihovin v některých z nejžádanějších kategorií. Zároveň pokračujeme v inovacích a rozšiřování našeho portfolia,“ řekl Whiting na konferenčním hovoru s analytiky.
Zdá se, že ani obavy z inflace a širší obavy o ekonomiku nemají zásadní vliv na poptávku po lihovinách. Spotřebitelé, kteří se již tolik neobávají pandemie, si opět berou dovolenou… a pijí přitom.
Brown-Forman poznamenal, že silná poptávka po alkoholu na letištích a na výletních lodích také pomohla zvýšit prodej. Příjmy z cestovního segmentu společnosti, který zahrnuje bezcelní obchody, vzrostly o 77 % oproti předchozímu roku.
Nicméně finanční ředitelka Leanne Cunninghamová během konferenčního hovoru uvedla, že tržby spojené s cestováním se „ještě plně nezotavily na úroveň před covidem.“
Cunninghamová připustila, že společnost „zůstává opatrná vzhledem k potenciálnímu dopadu inflace a rostoucích cen energií na spotřebitelské výdaje“. Zatím to ale nezpůsobuje ztráty na zisku.