Šéfové vymýšlejí více pobídek, včetně bezplatného jídla, ping pongu a „kontemplativních prostor“, když se snaží dostat zaměstnance zpět do kanceláří. Obavy z cen pohonných hmot a dojíždění do práce celosvětově tlačí docházku opačným směrem. Článek přinesla agentura Reuters.
Hybridní pracovní zásady byly zavedeny v celém odvětví během pandemie covid-19. Podle agentury Reuters ale momentálně docházka celosvětově zaostává za očekáváním.
Banks battle back-to-office fatigue with ping pong, snacks, indoor gardens https://t.co/WkvN5a412x pic.twitter.com/QH4CLfhmyO
— Reuters (@Reuters) September 2, 2022
S rychle rostoucími výdaji, jako je palivo a jídlo, mají pracovníci další důvod, proč se snažit pracovat z domu. To představuje pro zaměstnavatele výzvu, jak zvýšit přitažlivost kancelářské práce.
„Zaměstnavatelé udělali hodně pro to, aby byla kancelář atraktivnější a účelnější,“ řekla agentuře Reuters Kathryn Wylde, výkonná ředitelka Partnership for New York City, s odkazem na řadu výhod od jídla zdarma po zlepšení společenského prostoru pomocí pingpongových stolů.
Lidé si zvykli na práci z domu
Globální průzkum mezi téměř 80 000 zaměstnanci, který provedla poradenská společnost Advanced Workplace Associates (AWA), však ukázal, že zaměstnanci nedodržují hybridní pracovní docházku. Tam kde organizace mají zásady vyžadující dva, dva nebo tři či tři dny v kanceláři, je docházka 1,1 dne, 1,6 dne a 2,1 dne.
„Důvod, proč lidé nechodí do kanceláří, je ten, že si zvykli na životní styl a strukturu nákladů, která jim vyhovuje,“ říká Andrew Mawson, výkonný ředitel AWA.
Zatímco mladší zaměstnanci finančního sektoru si uvědomují, jak může práce na dálku ovlivnit kariérní postup, uchazeči o zaměstnání často upřednostňují práci na dálku.
Od začátku srpna 80 % lidí hledajících práci v oblasti financí na Flexa, globální online platformě, která uživatelům umožňuje vyhledávat pracovní pozice na základě flexibilních pracovních preferencí, upřednostnilo práce „na dálku“ nebo „na prvním místě na dálku“. To je od března nárůst o 33 %, řekl mluvčí Flexa.
Zaměstnavatelé tedy vymýšlejí způsoby, jak zatraktivnit práci v kanceláři. Přidávají více „kontemplativního prostoru“, jako jsou vnitřní zahrady, knihovny nebo neformální prostory s měkkým nábytkem.
Kancelář jako hotel
Jedna obchodní firma se sídlem v Británii začala poskytovat sprchy, prostory pro spánek a prádelny pro zaměstnance, kteří pracují dlouho do noci. Informaci poskytl Leeson Medhurst, ředitel strategie společnosti Peldon Rose, která navrhuje kanceláře pro podniky.
„Náš klient řekl ‚budeme pohlížet na naši kancelář jako na hotel‘. Uspokojují potřeby zaměstnanců, ne nutně finanční potřeby společnosti,“ řekl.
Ti, kteří se nejvíce brání návratu do kanceláře, jsou lidé, kteří se přestěhovali na předměstí a dlouho dojíždějí, uvedl Wylde Partnership for New York City. S největší pravděpodobností se v kancelářích objeví mladší zaměstnanci. „Mladí lidé si uvědomují, že jejich kariérní postup bude záviset na vztazích v kanceláři,“ řekl Wylde.
Chris Gardner, jeden z generálních ředitelů londýnské realitní společnosti Atelier, uvedl, že slábnoucí britská ekonomika a rostoucí náklady na energie pravděpodobně přivedou ty, kteří se obávají propouštění, do kanceláře rychleji než bezplatné občerstvení nebo jiné pobídky.
„Pokud se podle očekávání ekonomika později v tomto roce zhorší, pak bude prezentace a zviditelnění v kanceláři důležitější,“ řekl.