18.6 C
Czech
Úterý 28. května 2024

Kontroverze kolem zákazu spalovacích motorů po roce 2035 rozděluje Evropu a zvyšuje tlak na politiky

O budoucnosti automobilového průmyslu se vedou zvýšené debaty v souvislosti se schváleným zákazem prodeje nových aut se spalovacím motorem po roce 2035. Toto opatření vyvolává silné emoce a rozděluje veřejnost i politickou scénu napříč evropskými státy, včetně Německa.

Telefony Redmi Note 13: Teď si vybere každý a za skvělou cenu!

Už jste slyšeli o řadě Redmi Note 13? Xiaomi nedávno přišlo na trh s pěticí našlapaných mobilů, které rozhodně stojí za pozornost. Od nejvýkonnějšího Redmi Note 13 Pro+ 5G až po cenově dostupný základní model, si každý najde svého ideálního parťáka.

Německo se rozhodlo zakázat čínským společnostem Huawei a ZTE přístup do částí sítí 5G

Německo plánuje zakázat telekomunikačním operátorům používání určitých komponent vyrobených čínskými společnostmi Huawei a ZTE v sítích 5G. Uvedl to vládní zdroj pro agenturu Reuters. Informoval o tom i server Data Center Dynamics.

Německý zákaz by mohl zahrnovat součásti již zabudované v sítích. To znamená, že by vyžadoval, aby je operátoři odstranili a nahradili. Uvedla to v pondělí německá média s odvoláním na zdroje.

Německo přehodnocuje vztah s Čínou

Mluvčí ministerstva vnitra potvrdil, že německá vláda provedla všeobecnou kontrolu dodavatelů telekomunikačních technologií.

Německo již dříve schválilo zařízení od čínských telekomunikačních prodejců na základě přístupu „případ od případu“. Podle serveru Data Center Dynamics teprve minulý měsíc udělilo nejnovější 5G sadě ZTE pečeť schválení k použití.

Německo dokonce ještě v prosinci loňského roku prohlásilo, že se nechystá uvalit zákaz na Huawei. Zeit však nyní uvádí, že německá vláda přehodnocuje svůj vztah s Čínou.

Žádnému operátorovi však dosud nebylo zakázáno používat určité komponenty od čínských společností ve svých sítích 5G, uvedl mluvčí.

„Hlavní změnou je, že tyto přísné kontroly potenciálních bezpečnostních rizik se nyní vztahují i na stávající komponenty v telekomunikačních sítích,“ uvedla mluvčí. Operátoři podle ní nebudou kompenzováni za části, které bylo potřeba ze sítě vyjmout a vyměnit.

V dokumentu ministerstva vnitra o hodnocení získaném agenturou Reuters se uvádí, že konkrétnímu dodavateli by mohlo být zakázáno poskytovat kritické komponenty, pokud by se mělo za to, že je přímo nebo nepřímo kontrolován vládou jiného státu.

„Je to známka toho, že německá vláda možná konečně bere rizika související s Čínou pro národní bezpečnost vážně,“ řekl Noah Barkin z výzkumné firmy Rhodium Group, který se specializuje na německo-čínské vztahy.

„Ale po letech váhání je německá síť 5G hluboce závislá na čínských dodavatelích. Bude trvat mnoho let, než se to změní,“ dodal Barkin.

Společnosti se brání nařčením z bezpečnostního rizika

Kritici Huawei a ZTE říkají, že úzké vazby na pekingské bezpečnostní služby znamenají, že jejich zabudování do všudypřítomných mobilních sítí by v budoucnosti umožnilo čínským špionům či sabotérům přístup k základní infrastruktuře.

Huawei, ZTE a čínská vláda tato tvrzení odmítají s tím, že jsou motivována protekcionistickou touhou podporovat nečínské konkurenty.

Mluvčí Huawei uvedl, že během 20 let dodávání technologií do Německa a zbytku světa má „velmi dobré bezpečnostní záznamy“. Mluvčí ZTE kontroval, že nebyly předloženy žádné důkazy, které by naznačovaly, že jejich produkce není bezpečná.

Na dotaz ohledně možného zákazu dva z předních německých telekomunikačních operátorů, Deutsche Telekom a Vodafone Germany odpověděli, že plně dodržují platné předpisy. Ale nereagovali na politické spekulace.

Německo následuje Švédsko a Velkou Británii

Zatímco několik zemí v celé Evropě stále formuluje telekomunikační politiku, pouze Británie a Švédsko zatím zakázaly Huawei a ZTE dodávat kritická síťová zařízení 5G.

Švédský telekomunikační regulátor PTS, který v roce 2020 zakázal čínským společnostem zavádět 5G, dal telekomunikačním operátorům účastnícím se aukcí 5G čas do 1. ledna 2025, aby odstranili zařízení z Číny ze své infrastruktury a základních funkcí.

Británie mezitím chce, aby telekomunikační firmy odstranily zařízení a služby od Huawei v hlavních síťových funkcích do 31. prosince 2023, oproti původnímu datu 28. ledna 2023.

Termín pro odstranění veškerého zařízení Huawei z britských 5G sítí do konce roku 2027 zůstává nezměněn.

Sledujte nás na sítích

Kontroverze kolem zákazu spalovacích motorů po roce 2035 rozděluje Evropu a zvyšuje tlak na politiky

O budoucnosti automobilového průmyslu se vedou zvýšené debaty v souvislosti se schváleným zákazem prodeje nových aut se spalovacím motorem po roce 2035. Toto opatření vyvolává silné emoce a rozděluje veřejnost i politickou scénu napříč evropskými státy, včetně Německa.

SEC učinila důležitý krok ke schválení spotových ETF na ethereum

Americká Komise pro cenné papíry (SEC) zpřístupnila další investiční možnosti v kryptoměnovém sektoru. Schválila změnu pravidel pro fondy obchodované na burze (ETF) vázané na druhou největší digitální měnu světa, ethereum. Toto rozhodnutí následuje po nedávném schválení bitcoinových ETF a přináší nové příležitosti pro investory.

Akcionáři Shellu schválili slabší cíle v oblasti emisí a odmítli sladění s Pařížskou dohodou

Akcionáři společnosti Shell schválili nový plán energetické transformace společnosti, který obsahuje mírnější cíle v oblasti emisí uhlíku. Zároveň odmítli usnesení, které by vyžadovalo, aby ropný a plynárenský gigant sladil své cíle s cíli Pařížské dohody o klimatu.

BMW, Jaguar Land Rover a VW obviněny z používání dílů spojených s nucenou prací v Číně

Nedávná zpráva amerického Kongresu odhalila, že BMW, Jaguar Land Rover (JLR) a Volkswagen (VW) používaly díly dodávané společností údajně spojenou s nucenou prací v Číně. Zpráva, kterou vedl předseda finančního výboru Senátu Ron Wyden, uvádí, že nejméně 8 000 vozů BMW Mini Cooper dovezených do USA obsahovalo komponenty od zakázané čínské firmy Sichuan Jingweida Technology Group (JWD).

NEJNOVĚJŠÍ

Kontroverze kolem zákazu spalovacích motorů po roce 2035 rozděluje Evropu a zvyšuje tlak na politiky

O budoucnosti automobilového průmyslu se vedou zvýšené debaty v souvislosti se schváleným zákazem prodeje nových aut se spalovacím motorem po roce 2035. Toto opatření vyvolává silné emoce a rozděluje veřejnost i politickou scénu napříč evropskými státy, včetně Německa.

SEC učinila důležitý krok ke schválení spotových ETF na ethereum

Americká Komise pro cenné papíry (SEC) zpřístupnila další investiční možnosti v kryptoměnovém sektoru. Schválila změnu pravidel pro fondy obchodované na burze (ETF) vázané na druhou největší digitální měnu světa, ethereum. Toto rozhodnutí následuje po nedávném schválení bitcoinových ETF a přináší nové příležitosti pro investory.

Akcionáři Shellu schválili slabší cíle v oblasti emisí a odmítli sladění s Pařížskou dohodou

Akcionáři společnosti Shell schválili nový plán energetické transformace společnosti, který obsahuje mírnější cíle v oblasti emisí uhlíku. Zároveň odmítli usnesení, které by vyžadovalo, aby ropný a plynárenský gigant sladil své cíle s cíli Pařížské dohody o klimatu.

BMW, Jaguar Land Rover a VW obviněny z používání dílů spojených s nucenou prací v Číně

Nedávná zpráva amerického Kongresu odhalila, že BMW, Jaguar Land Rover (JLR) a Volkswagen (VW) používaly díly dodávané společností údajně spojenou s nucenou prací v Číně. Zpráva, kterou vedl předseda finančního výboru Senátu Ron Wyden, uvádí, že nejméně 8 000 vozů BMW Mini Cooper dovezených do USA obsahovalo komponenty od zakázané čínské firmy Sichuan Jingweida Technology Group (JWD).