18.7 C
Czech
Středa 19. června 2024

Nestlé vstupuje na trh brazilských luxusních cukrovinek

Společnost Nestlé kupuje většinový podíl v brazilském výrobci prémiové čokolády Grupo CRM. Švýcarská potravinářská skupina se snaží expandovat do luxusních cukrovinek. Informovala o tom agentura Reuters či server Just Food.

Grupo CRM provozuje více než 1000 čokoládových butiků v Brazílii pod značkami Kopenhagen a Brasil Cacau a má rostoucí „online přítomnost“, uvedla společnost Nestlé. Podíl kupuje od soukromé investiční společnosti Advent International. Odmítla však podle agentury Reuters poskytnout finanční podrobnosti k dohodě, která by měla být uzavřena v roce 2024.

Web Brazil Journal ve středu uvedl, že Nestlé za společnost zaplatí asi 3 miliardy realů (602,78 milionu dolarů), zatímco místní noviny Valor Economico uvedly číslo 4,5 miliardy realů (904,18 milionu dolarů).

Nestlé informovala, že i nadále bude operace Grupo CRM vést Renata Moraes Vichi jako generální ředitelka a zůstane menšinovým akcionářem. Ve společnosti působí 25 let a „vybudovala a významně rozšířila Grupo CRM“, uvedla Nestlé ve svém prohlášení.

„Jsme rádi, že Renata Vichi bude i nadále vést společnost se svými hlubokými znalostmi a vášní pro čokoládový byznys, lidi a značky. Společně prozkoumáme možnosti, jak dále vylepšit jedinečný zážitek společnosti z prémiové čokolády.“

Rozšíření trhu se superprémiovou čokoládou

Akvizice je součástí strategie Nestlé – výrobce značek jako Kit Kat, Aero a Smarties – rozšířit svou přítomnost v segmentu superprémiové čokolády, kde má omezenou nabídku zahrnující italskou značku Baci.

Tento krok je „jasným posunem do segmentu superprémiové jemné čokolády“, řekl mluvčí společnosti Just Food Nestlé. Očekává se, že transakce bude uzavřena v roce 2024 s výhradou schválení regulačními orgány, uvádí server Just Food. V prohlášení společnost uvedla, že má v plánu „kapitalizovat ze své globální výzkumné a vývojové kapacity, aby pomohla řídit inovace a růst“.

„Tato akvizice dále rozšiřuje a posiluje naši přítomnost v oblasti cukrovinek v Brazílii, což nám umožňuje vstoupit do špičkového segmentu,“ řekl Laurent Freixe, generální ředitel Nestlé pro Latinskou Ameriku.

Čokoládové tyčinky pod značkou CRM’s Kopenhagen se prodávají za 29,90 brazilských realů (6,01 USD), zatímco bonboniéra se prodává za přibližně 130 realů.

Vyšší tržby i marže

Během prvních šesti měsíců roku 2023 se tržby Nestlé cukrovinek zvýšily o 10,8 % na organickém základě, který nezahrnuje akvizice a pohyby měn. Podnik také zlepšil svou základní obchodní ziskovou marži o 70 bazických bodů na 14,5 %.

V poslední době se daří i švýcarskému výrobci luxusní čokolády Lindt & Spruengli, který v prvním pololetí roku 2023 zvýšil své tržby o 10,1 %, zatímco provozní zisk vyskočil o 38 %.

Jon Cox, analytik společnosti Kepler Cheuvreux, uvedl, že dohoda se na první pohled zdá neobvyklá vzhledem k tomu, že se Nestle zaměřuje na své podnikání v oblasti kávy, péče o domácí zvířata a výživy. Dává prý však smysl.

„Nestlé má čokoládovnu v Brazílii, takže může integrovat výrobu, což vede k synergiím. A kategorie prémiových čokolád, jak ukázal Lindt, je velmi, velmi, slušný byznys, pokud ho uchopíte správně,“ řekl.

Sledujte nás na sítích

NEJNOVĚJŠÍ