20.9 C
Czech
Úterý 18. června 2024

Pokuta a odškodnění pasažérů: Qantas souhlasí s vyplacením 120 milionů dolarů kvůli „letům duchů“

Letecká společnost Qantas Airways souhlasila s tím, že zaplatí rekordní pokutu 100 milionů australských dolarů a 20 milionů dolarů jako odškodnění pro cestující, aby urovnala soudní spor týkající se letenek, které prodávala na zrušené lety.

Obranná složka Airbusu tvrdí, že Berlín zpožďuje exporty v hodnotě miliard

Pomalé schvalování německou vládou brzdí vývoz společnosti Airbus Defence & Space v hodnotě několika miliard eur. Uvedl to v neděli generální ředitel společnosti a vyzval Berlín, aby proces urychlil. Informovala o tom agentura Reuters či server Yahoo Finance.

„Několik zemí má zájem o (vojenské dopravní letadlo) A400M. Bohužel máme potíže se získáním německých vývozních licencí včas,“ řekl Michael Schoellhorn agentuře Reuters v rozhovoru na bezpečnostní konferenci v Mnichově.

Michael Schoellhorn je od 1. července 2021 generálním ředitelem společnosti Airbus Defence and Space. Také je členem výkonného výboru společnosti Airbus, který je zodpovědný za obranu, vesmír, bezpilotní letecké služby a související zpravodajské činnosti společnosti Airbus.

„Náš problém je, že jsme od Zeitenwende ještě neobdrželi žádné smlouvy a důležité exporty nejsou schvalovány. To nás staví do velmi neuspokojivé situace,“ řekl Schoellhorn.

Měl na mysli speciální fond ve výši 100 miliard eur, který byl zřízen v loňském roce poté, co kancléř Olaf Scholz oznámil „Zeitenwende“ neboli zásadní změnu v bezpečnostní politice v souvislosti s ruskou invazí na Ukrajinu.

Celkově jde o objednávky v hodnotě několik miliard eur

„Nemůžeme se smířit s neustálými zpožděními (v exportních procedurách). Bezpečnost plánování je zásadní,“ řekl Schoellhorn. Dodává, že objednávky na několik produktů, nejen A400M, uvízly u vlády v Berlíně. Ale odmítl uvést podrobnosti. Nabídl však hrubý odhad finančního objemu. „Celkově se bavíme o několika miliardách eur,“ cituje ho server Yahoo Finance.

Ohledně ztrátového A400M Schoellhorn řekl, že v budoucnu neočekává žádné další významné poplatky kvůli průmyslovým problémům, pokud bude vývoj pokračovat jako v minulých letech. Dodal, že společnost by nakonec měla obdržet částečné platby, které zákazníci zadrželi.

Na otázku, zda se v budoucím vesmírném vývoji bude muset Evropa po ztrátě dvou satelitů společnosti Airbus Defence & Space na raketě Vega C vrátit ke společnosti SpaceX Elona Muska, Schoellhorn odpověděl, že jakékoli takové řešení by bylo dočasné.

„V závislosti na misi budeme muset dočasně použít jiné nosné rakety, ať už pocházejí od SpaceX, nebo odjinud. Ale nechceme to dělat dlouhodobě,“ komentoval.

Sledujte nás na sítích

NEJNOVĚJŠÍ