11.9 C
Czech
Úterý 28. května 2024

Kontroverze kolem zákazu spalovacích motorů po roce 2035 rozděluje Evropu a zvyšuje tlak na politiky

O budoucnosti automobilového průmyslu se vedou zvýšené debaty v souvislosti se schváleným zákazem prodeje nových aut se spalovacím motorem po roce 2035. Toto opatření vyvolává silné emoce a rozděluje veřejnost i politickou scénu napříč evropskými státy, včetně Německa.

Společnosti Boeing a Airbus varují Bidena před zavedením 5G sítě. Není podle nich bezpečná

Šéfové leteckých společností Boeing a Airbus se obrátili na Bidenovu administrativu ohledně zavedení 5G mobilní sítě. Požadují její odklad, jelikož se bojí bezpečnostních dopadů na letecké technologie. Americké telekomunikace AT&T a Verizon však plánují spustit 5G od 5. ledna. Uvedl to server BBC a CNN.

Dvě největší letecké společnosti na světě se v dopise určené Bidenově administrativě ohradily proti zavedení 5G mobilní sítě. Americkému ministru dopravy Petu Bittigiegovi firmy Boeing a Airbus vzkázaly, že by mohla „mít na letecký průmysl ohromné negativní dopady“. Podle nich by totiž mohla frekvence sítě rušit funkci některých elektronických leteckých zařízení.

Americké telekomunikace AT&T a Verizon však chystají síť spustit 5. ledna. Šéf Boeingu Dave Calhoun a Airbusu Jeffrey Knittel se ale nyní pokouší její zahájení odložit. Obávají se především ohrožení funkce zařízení, jako je například rádiový výškový metr.

Ten má za úkol piloty navádět ve chvílích špatné viditelnosti. Pokud by ale správně nefungoval, mohl by letadla ohrozit. Uvedl to server BBC.

Snížená bezpečnost by pak dle nich mohla způsobit zpoždění stovek tisíců letů ročně. Častější by bylo také jejich úplně rušení, například kvůli nepříznivému počasí. Šéfové leteckých společností se ve svém dopise odkazovali na výzkum obchodní skupiny Airlines for America.

V listopadu už však telekomunikační giganti AT&T a Verizon odložili zavedení nové bezdrátové sítě o jeden měsíc. Oznámili rovněž, že přijali nová bezpečnostní opatření, aby zabránili narušení leteckých zařízení. Podle zástupců leteckého průmyslu však podobné kroky nestačily.

Kvůli obavám z 5G sítě se musí piloti řídit novými pravidly

Ředitelé Boeingu a Airbusu navrhují, aby se síla mobilní 5G sítě omezila v oblastech kolem letišť. Chtějí rovněž, aby Bidenova administrativa na řešení spolupracovala s Federální komisí pro komunikaci.

Ta na začátku prosince podle serveru CNN Business oznámila nová pravidla. Piloti nyní nesmí používat automatické přístroje pro přistávání, když jsou blízko země. V nižších výškách už by totiž jejich funkci mohla 5G síť narušit.

Loni potvrdila negativní dopady 5G mobilních sítí také nezisková výzkumná organizace Radio Technical Commision for Aeronautcs, známá jako RTCA. Podle ní by zavedení sítě mohlo znamenat „potencionální bezpečnostní hazard“.

Proti odložení zavedení 5G mobilní sítě se na druhou stranu ohradila americká průmyslová skupina CTIA věnující se bezdrátovým sítím. „Takové zpoždění by znamenalo značnou ztrátu. Pokud by se zapojení 5G odložilo o rok, přišli bychom o 50 miliard dolarů v ekonomickém růstu. A to ve chvíli, kdy se náš stát ještě stále vzpamatovává ze světové pandemie,“ uvedla šéfka CTIA Meredith Attwell Baker.

Sledujte nás na sítích

Kontroverze kolem zákazu spalovacích motorů po roce 2035 rozděluje Evropu a zvyšuje tlak na politiky

O budoucnosti automobilového průmyslu se vedou zvýšené debaty v souvislosti se schváleným zákazem prodeje nových aut se spalovacím motorem po roce 2035. Toto opatření vyvolává silné emoce a rozděluje veřejnost i politickou scénu napříč evropskými státy, včetně Německa.

SEC učinila důležitý krok ke schválení spotových ETF na ethereum

Americká Komise pro cenné papíry (SEC) zpřístupnila další investiční možnosti v kryptoměnovém sektoru. Schválila změnu pravidel pro fondy obchodované na burze (ETF) vázané na druhou největší digitální měnu světa, ethereum. Toto rozhodnutí následuje po nedávném schválení bitcoinových ETF a přináší nové příležitosti pro investory.

Akcionáři Shellu schválili slabší cíle v oblasti emisí a odmítli sladění s Pařížskou dohodou

Akcionáři společnosti Shell schválili nový plán energetické transformace společnosti, který obsahuje mírnější cíle v oblasti emisí uhlíku. Zároveň odmítli usnesení, které by vyžadovalo, aby ropný a plynárenský gigant sladil své cíle s cíli Pařížské dohody o klimatu.

BMW, Jaguar Land Rover a VW obviněny z používání dílů spojených s nucenou prací v Číně

Nedávná zpráva amerického Kongresu odhalila, že BMW, Jaguar Land Rover (JLR) a Volkswagen (VW) používaly díly dodávané společností údajně spojenou s nucenou prací v Číně. Zpráva, kterou vedl předseda finančního výboru Senátu Ron Wyden, uvádí, že nejméně 8 000 vozů BMW Mini Cooper dovezených do USA obsahovalo komponenty od zakázané čínské firmy Sichuan Jingweida Technology Group (JWD).

NEJNOVĚJŠÍ

Kontroverze kolem zákazu spalovacích motorů po roce 2035 rozděluje Evropu a zvyšuje tlak na politiky

O budoucnosti automobilového průmyslu se vedou zvýšené debaty v souvislosti se schváleným zákazem prodeje nových aut se spalovacím motorem po roce 2035. Toto opatření vyvolává silné emoce a rozděluje veřejnost i politickou scénu napříč evropskými státy, včetně Německa.

SEC učinila důležitý krok ke schválení spotových ETF na ethereum

Americká Komise pro cenné papíry (SEC) zpřístupnila další investiční možnosti v kryptoměnovém sektoru. Schválila změnu pravidel pro fondy obchodované na burze (ETF) vázané na druhou největší digitální měnu světa, ethereum. Toto rozhodnutí následuje po nedávném schválení bitcoinových ETF a přináší nové příležitosti pro investory.

Akcionáři Shellu schválili slabší cíle v oblasti emisí a odmítli sladění s Pařížskou dohodou

Akcionáři společnosti Shell schválili nový plán energetické transformace společnosti, který obsahuje mírnější cíle v oblasti emisí uhlíku. Zároveň odmítli usnesení, které by vyžadovalo, aby ropný a plynárenský gigant sladil své cíle s cíli Pařížské dohody o klimatu.

BMW, Jaguar Land Rover a VW obviněny z používání dílů spojených s nucenou prací v Číně

Nedávná zpráva amerického Kongresu odhalila, že BMW, Jaguar Land Rover (JLR) a Volkswagen (VW) používaly díly dodávané společností údajně spojenou s nucenou prací v Číně. Zpráva, kterou vedl předseda finančního výboru Senátu Ron Wyden, uvádí, že nejméně 8 000 vozů BMW Mini Cooper dovezených do USA obsahovalo komponenty od zakázané čínské firmy Sichuan Jingweida Technology Group (JWD).