13.6 C
Czech
Neděle 2. listopadu 2025

Disney se přel s YouTube TV, diváci přišli o desítky kanálů

Služba YouTube TV vypla všechny stanice společnosti Disney poté, co se obě firmy nedohodly na nové smlouvě. Spor ukončil měsíce vyjednávání, které skončily v okamžiku, kdy vypršela původní dohoda. Z obrazovek zmizely i populární stanice ABC, ESPN, FX, National Geographic, Disney Channel a Freeform. Miliony předplatitelů tak přišly o přístup ke sportovním přenosům i k oblíbeným pořadům.

Amazon roste díky cloudu a umělé inteligenci

Amazon má za sebou rekordní čtvrtletí. Zatímco e-commerce stagnuje, cloudová divize AWS a umělá inteligence táhnou výsledky vzhůru. Firma zvyšuje investice, zrychluje tempo a čistí vlastní strukturu.

Online reklama zůstává hlavním tahounem růstu technologických gigantů

Reklama
Reklama

Zatímco svět sleduje miliardové investice do umělé inteligence, velké technologické firmy vydělávají hlavně na reklamě. Meta, Amazon, Alphabet a Microsoft oznámily ve třetím čtvrtletí prudký růst tržeb z digitální reklamy. Meta zvýšila příjmy o 26 procent, Amazon o 24 a Alphabet o 13. I přes ekonomickou nejistotu a obchodní cla zůstává reklamní trh silný a firmy na něm dál bohatnou.

Reklama

Investoři přesto sledují AI výdaje s obavami. Alphabet, Meta, Amazon a Microsoft letos plánují kapitálové výdaje přes 380 miliard dolarů. Meta dokonce zvýšila svůj rozpočet na 72 miliard a přišla o jedenáct procent tržní hodnoty. Analytici varují, že firma sází na superinteligenci bez jasné návratnosti, podobně jako kdysi na metaverzum.

Reklama stále vydělává víc než AI

Zatímco umělá inteligence pohlcuje obrovské prostředky, reklama zůstává jistým zdrojem příjmů. Amazon rozšiřuje reklamní platformu do aplikací Netflixu, Spotify nebo Roku a upevňuje svou pozici v oblasti video reklamy. Alphabet dál těží z YouTube, jehož tržby vzrostly o 15 procent. Microsoft hlásí růst v reklamách u vyhledávání a zpravodajských služeb. Meta sází na nové formáty v aplikaci Meta AI, kde testuje krátká videa pod značkou Vibes.

Podle odborníků se zároveň mění struktura reklamního trhu. Firmy přesouvají rozpočty z tisku a televize na sociální sítě a do vyhledávačů. Reddit ve třetím čtvrtletí zvýšil tržby o 68 procent, což potvrzuje, že digitální marketing dál získává prostor i navzdory dražším úvěrům a slabšímu růstu spotřeby. „Myslím, že dnes už je pro většinu firem samozřejmé dát peníze do sociálních sítí, retail médií a vyhledávání,“ uvedl analytik Jeremy Goldman.

Očekávání před svátky

S blížící se sváteční sezonou se pozornost obrací ke spotřebitelům. Vyšší ceny a nejistota by mohly brzdit nákupy, což by zasáhlo i reklamní trh. Analytici proto považují výsledky Black Friday za klíčový test odolnosti digitální reklamy. „Další zkouška přijde na Black Friday. Uvidíme, zda budou čísla pod očekáváním,“ dodal Goldman.

Technologické firmy tak stojí mezi dvěma světy. Do jednoho lijí miliardy, aby si zajistily budoucnost v AI. Druhý, starší a stále výdělečnější, jim zatím drží pokladnu otevřenou.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Disney se přel s YouTube TV, diváci přišli o desítky kanálů

Služba YouTube TV vypla všechny stanice společnosti Disney poté, co se obě firmy nedohodly na nové smlouvě. Spor ukončil měsíce vyjednávání, které skončily v okamžiku, kdy vypršela původní dohoda. Z obrazovek zmizely i populární stanice ABC, ESPN, FX, National Geographic, Disney Channel a Freeform. Miliony předplatitelů tak přišly o přístup ke sportovním přenosům i k oblíbeným pořadům.

Shein kvůli tlaku Francie stáhl z nabídky erotické panenky

Francouzské úřady zahájily vyšetřování čínského giganta Shein poté, co se na jeho webu objevily erotické panenky, které podezřele připomínaly dětský vzhled. Firma reagovala okamžitě, sporné produkty stáhla a zahájila interní kontrolu.

Fed znovu snižuje úroky, chce podpořit trh práce

Americká centrální banka podruhé v tomto roce snížila klíčovou úrokovou sazbu. Fed tak reaguje na zpomalující trh práce a obavy z rostoucí nezaměstnanosti. Základní sazba nyní klesla o čtvrt procentního bodu na rozmezí 3,75 až 4 procenta. Krok má zlevnit úvěry a rozhýbat ekonomiku, ale zároveň zvyšuje riziko, že inflace opět nabere sílu.

Amazon roste díky cloudu a umělé inteligenci

Amazon má za sebou rekordní čtvrtletí. Zatímco e-commerce stagnuje, cloudová divize AWS a umělá inteligence táhnou výsledky vzhůru. Firma zvyšuje investice, zrychluje tempo a čistí vlastní strukturu.

Novo Nordisk vstoupilo do bitvy s Pfizerem o biotechnologii Metsera

Dánský výrobce léků na hubnutí Novo Nordisk rozvířil farmaceutický trh. Společnost podala nevyžádanou nabídku na převzetí americké biotechnologické firmy Metsera, která vyvíjí nové generace léků proti obezitě.

Samsung uvádí internetový prohlížeč pro PC

Samsung vstupuje do nové éry. Po letech vývoje rozšiřuje svůj mobilní prohlížeč Samsung Internet i na počítače. Cílem je nabídnout jednotné a bezpečné prostředí, které propojí všechny zařízení v rámci Galaxy ekosystému.

Spoluzakladatel společnosti Ben & Jerry’s tvrdí, že Unilever zablokoval zmrzlinu na podporu Palestiny

Spoluzakladatel značky Ben & Jerry's Ben Cohen tvrdí, že Unilever zablokoval plán na novou příchuť, která by vyjádřila solidaritu s Palestinou. Ohlásil proto vlastní sorbet s vodním melounem a rozjel kampaň za větší nezávislost značky. Spor znovu otevírá otázku, jak daleko smí komerční značka zajít v aktivismu a kdo o tom rozhoduje.

NEJNOVĚJŠÍ

Disney se přel s YouTube TV, diváci přišli o desítky kanálů

Služba YouTube TV vypla všechny stanice společnosti Disney poté, co se obě firmy nedohodly na nové smlouvě. Spor ukončil měsíce vyjednávání, které skončily v okamžiku, kdy vypršela původní dohoda. Z obrazovek zmizely i populární stanice ABC, ESPN, FX, National Geographic, Disney Channel a Freeform. Miliony předplatitelů tak přišly o přístup ke sportovním přenosům i k oblíbeným pořadům.

Shein kvůli tlaku Francie stáhl z nabídky erotické panenky

Francouzské úřady zahájily vyšetřování čínského giganta Shein poté, co se na jeho webu objevily erotické panenky, které podezřele připomínaly dětský vzhled. Firma reagovala okamžitě, sporné produkty stáhla a zahájila interní kontrolu.

Fed znovu snižuje úroky, chce podpořit trh práce

Americká centrální banka podruhé v tomto roce snížila klíčovou úrokovou sazbu. Fed tak reaguje na zpomalující trh práce a obavy z rostoucí nezaměstnanosti. Základní sazba nyní klesla o čtvrt procentního bodu na rozmezí 3,75 až 4 procenta. Krok má zlevnit úvěry a rozhýbat ekonomiku, ale zároveň zvyšuje riziko, že inflace opět nabere sílu.

Amazon roste díky cloudu a umělé inteligenci

Amazon má za sebou rekordní čtvrtletí. Zatímco e-commerce stagnuje, cloudová divize AWS a umělá inteligence táhnou výsledky vzhůru. Firma zvyšuje investice, zrychluje tempo a čistí vlastní strukturu.
Reklama
Reklama
Reklama