Starbucks mění svou politiku otevřených dveří. Nový kodex chování vyžaduje, aby zákazníci zaplatili, pokud chtějí využívat zařízení společnosti. Cílem nových pravidel je řešit problémy s bezpečností a chováním a zároveň upřednostňovat platící hosty.
V nedávném oznámení Starbucks odhalil nový kodex chování, který vstupuje v platnost ve všech prodejnách společnosti v Severní Americe. Tato politika nařizuje, že si zákazníci musí něco koupit, pokud si chtějí posedět nebo použít toaletu. Ruší tak politiku otevřených dveří, která platila od roku 2018. Společnost Starbucks zavedla tato pravidla s cílem zlepšit zážitek z návštěvy pro platící zákazníky a zároveň řešit neukázněné chování, které její prodejny sužovalo.
Starbucks announces it is reversing its open-door policy in North American stores.
— Pop Base (@PopBase) January 14, 2025
Anybody that wants to hang out or use the restroom must buy something. pic.twitter.com/UhKiy8VXqs
Jaci Anderson, mluvčí společnosti Starbucks, zdůraznila potřebu těchto změn. „Chceme, aby se v našich obchodech každý cítil vítán a příjemně,“ uvedla Anderson. „Tím, že stanovíme jasná očekávání ohledně chování a využívání našich prostor, můžeme vytvořit lepší prostředí pro všechny.“
Nově zavedené pokyny výslovně zakazují činnosti, jako je diskriminace a obtěžování, konzumace alkoholu, kouření, vaping, užívání drog a žebrání. Revidovaný kodex také upozorňuje, že kdo ho poruší, bude vyzván k opuštění prodejny. V případě potřeby může dokonce čelit zásahu orgánů činných v trestním řízení. Zaměstnancům bude poskytnuto školení, aby mohli účinně prosazovat tyto nové zásady.
Jak začala politika otevřených dveří
Starbucks zavedl svou politiku otevřených dveří v návaznosti na incident z roku 2018, kdy byli v jednom z filadelfských podniků zatčeni dva černoši. Čekali na obchodní schůzku, aniž by si něco koupili. Tento incident způsobil značný poprask a vedl k zavedení zásad, které měly zajistit, aby se na prodejnách všichni cítili vítáni. Společnost se poškozeným později omluvila, uzavřela s nimi dohodu o narovnání a proškolila své zaměstnance o rasových předsudcích.
Howard Schultz, bývalý předseda představenstva společnosti Starbucks, vyjádřil odhodlání přijímat správná rozhodnutí týkající se přístupu do prodejen. Měnící se dynamika chování zákazníků a obavy o bezpečnost však přiměly současné vedení k přehodnocení tohoto přístupu.
Pod vedením nového předsedy představenstva a generálního ředitele Briana Niccola tento krok signalizuje snahu o oživení společnosti Starbucks, které již nějakou dobu klesají tržby. Niccol se snaží obnovit atmosféru komunity, která byla pro Starbucks charakteristická předtím, než nastoupily dlouhé fronty na drive-thru a objednávky přes mobilní telefon.