15 C
Czech
Čtvrtek 23. října 2025

Starbucks v USA zavádí nový kodex chování. Končí s politikou otevřených dveří

Reklama
Reklama

Starbucks mění svou politiku otevřených dveří. Nový kodex chování vyžaduje, aby zákazníci zaplatili, pokud chtějí využívat zařízení společnosti. Cílem nových pravidel je řešit problémy s bezpečností a chováním a zároveň upřednostňovat platící hosty.

Reklama

V nedávném oznámení Starbucks odhalil nový kodex chování, který vstupuje v platnost ve všech prodejnách společnosti v Severní Americe. Tato politika nařizuje, že si zákazníci musí něco koupit, pokud si chtějí posedět nebo použít toaletu. Ruší tak politiku otevřených dveří, která platila od roku 2018. Společnost Starbucks zavedla tato pravidla s cílem zlepšit zážitek z návštěvy pro platící zákazníky a zároveň řešit neukázněné chování, které její prodejny sužovalo.

Jaci Anderson, mluvčí společnosti Starbucks, zdůraznila potřebu těchto změn. „Chceme, aby se v našich obchodech každý cítil vítán a příjemně,“ uvedla Anderson. „Tím, že stanovíme jasná očekávání ohledně chování a využívání našich prostor, můžeme vytvořit lepší prostředí pro všechny.“

Nově zavedené pokyny výslovně zakazují činnosti, jako je diskriminace a obtěžování, konzumace alkoholu, kouření, vaping, užívání drog a žebrání. Revidovaný kodex také upozorňuje, že kdo ho poruší, bude vyzván k opuštění prodejny. V případě potřeby může dokonce čelit zásahu orgánů činných v trestním řízení. Zaměstnancům bude poskytnuto školení, aby mohli účinně prosazovat tyto nové zásady.

Jak začala politika otevřených dveří

Starbucks zavedl svou politiku otevřených dveří v návaznosti na incident z roku 2018, kdy byli v jednom z filadelfských podniků zatčeni dva černoši. Čekali na obchodní schůzku, aniž by si něco koupili. Tento incident způsobil značný poprask a vedl k zavedení zásad, které měly zajistit, aby se na prodejnách všichni cítili vítáni. Společnost se poškozeným později omluvila, uzavřela s nimi dohodu o narovnání a proškolila své zaměstnance o rasových předsudcích.

Howard Schultz, bývalý předseda představenstva společnosti Starbucks, vyjádřil odhodlání přijímat správná rozhodnutí týkající se přístupu do prodejen. Měnící se dynamika chování zákazníků a obavy o bezpečnost však přiměly současné vedení k přehodnocení tohoto přístupu.

Pod vedením nového předsedy představenstva a generálního ředitele Briana Niccola tento krok signalizuje snahu o oživení společnosti Starbucks, které již nějakou dobu klesají tržby. Niccol se snaží obnovit atmosféru komunity, která byla pro Starbucks charakteristická předtím, než nastoupily dlouhé fronty na drive-thru a objednávky přes mobilní telefon.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

American Airlines mění obchodního ředitele. Na post usedne zkušený stratég Nathaniel Pieper

American Airlines sáhla k výrazné personální změně. Obchodním ředitelem se stává Nathaniel Pieper, letecký veterán s bohatými zkušenostmi napříč oborem. Má za úkol zefektivnit výnosy a obnovit důvěru trhu.

Amazon testuje chytré brýle s umělou inteligencí pro své řidiče

Amazon zkouší nové brýle s rozšířenou realitou, které mají řidičům usnadnit doručování zásilek. Zařízení využívá umělou inteligenci, kamery i počítačové vidění, aby zobrazovalo navigaci, skenovalo balíky a zaznamenávalo doručení. A to vše bez nutnosti používat telefon.

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

NEJNOVĚJŠÍ

American Airlines mění obchodního ředitele. Na post usedne zkušený stratég Nathaniel Pieper

American Airlines sáhla k výrazné personální změně. Obchodním ředitelem se stává Nathaniel Pieper, letecký veterán s bohatými zkušenostmi napříč oborem. Má za úkol zefektivnit výnosy a obnovit důvěru trhu.

Amazon testuje chytré brýle s umělou inteligencí pro své řidiče

Amazon zkouší nové brýle s rozšířenou realitou, které mají řidičům usnadnit doručování zásilek. Zařízení využívá umělou inteligenci, kamery i počítačové vidění, aby zobrazovalo navigaci, skenovalo balíky a zaznamenávalo doručení. A to vše bez nutnosti používat telefon.

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.
Reklama
Reklama
Reklama