13 C
Czech
Neděle 19. května 2024

Neodolatelné slevy až 5 250 Kč: Xiaomi zlevňuje mobily, vysavače i koloběžky

Od smartphonů až po domácí pomocníky, Xiaomi zlevňuje všechno. Xiaomi Fan Festival přináší slevy na vlajkovou loď Xiaomi 14 Ultra i na nejlevnější modely Redmi. Výhodně pořídíte robotické vysavače, tablety, chytré hodinky i populární fritézu Air Fryer. Ušetříte až 5 250 Kč.

TikTok testuje měsíční předplatné bez reklam

Platforma pro sdílení videí TikTok testuje nové měsíční předplatné, které by neobsahovalo žádné reklamy. Informovaly o tom servery BBC či Android Authority.

Čínská firma službu zkouší na anglicky mluvícím trhu mimo USA, uvádí server Android Authority. Odmítla však komentovat, kde přesně. Předplatné se testuje za 4,99 USD. Protože se jedná o testovací fázi, konečná cena se může lišit, až (a pokud) bude funkce uvedena do provozu pro veřejnost.

TikTok získal velkou zásluhu za popularizaci videoobsahu v krátkém formátu na sociálních sítích. Hrozba ze strany TikTok je tak reálná, že ostatní aplikace sociálních médií musely do svých aplikací začlenit videa v krátkém formátu spolu s nástroji pro úpravu videa pro tvůrce.

TikTok v současné době zobrazuje personalizované reklamy pro všechny uživatele starší 18 let. Zpravodajský web TechCrunch uvedl, že test je v malém měřítku a není jisté, že předplatné bude zavedeno globálně.

YouTube a platforma X, dříve známá jako Twitter, patří mezi stránky, které již dnes za měsíční poplatek nabízejí méně reklam, nebo dokonce žádné. Mateřská společnost TikTok, ByteDance, své finanční výsledky veřejně nesdílí. V roce 2022 však údajně vydělala 85 miliard dolarů, uvádí BBC.

Výzkumná společnost Insider Intelligence odhaduje, že TikTok loni vydělal 9,98 miliardy dolarů na příjmech z reklamy.

Facebook a Instagram usilují o totéž

Podle Wall Street Journal se společnost Meta, která vlastní Facebook a Instagram, snaží zpoplatnit uživatele v Evropě, kteří se odhlásí z personalizovaných reklam na jejích platformách.

Uživatelům by bylo účtováno zhruba 10 eur měsíčně za používání Instagramu nebo Facebooku bez personalizovaných reklam na počítači a 13 eur měsíčně na mobilu, uvedla společnost Meta údajně regulačním orgánům EU.

Mluvčí Meta řekl BBC: „Meta věří v hodnotu bezplatných služeb, které jsou podporovány personalizovanými reklamami. Pokračujeme však ve zkoumání možností, jak zajistit, že splníme vyvíjející se regulační požadavky. V tuto chvíli nemáme co sdílet.“

Firma v srpnu na základě rozhodnutí EU uvedla, že má v úmyslu změnit své podmínky a získat od uživatelů souhlas se zobrazováním reklam na základě jejich osobních údajů.

Irská komise pro ochranu údajů jí v lednu uložila pokutu 390 milionů eur. Regulátor uvedl, že Facebook a Instagram si nemohou „vynutit souhlas“ tím, že spotřebitelé budou muset přijmout, jak jsou jejich data používána, nebo opustit platformu.

Sledujte nás na sítích

Jihokorejský Doosan investuje tři miliardy korun do výroby turbín v Plzni

Jihokorejský gigant Doosan plánuje investovat tři miliardy korun do své plzeňské dceřiné společnosti Doosan Škoda Power. Tato investice umožní přesunutí výroby generátorů a turbín pro elektrárny, včetně těch pro malé modulární reaktory, a vytvoření centra pro vodíkové spalovací turbíny v Evropě.

Čínské společnosti získaly další nabídky na těžbu ropy a zemního plynu v Iráku

V posledním licenčním kole v Iráku dominovaly čínské společnosti v nabídkovém řízení na projekty průzkumu těžby ropy a zemního plynu. Ministr ropného průmyslu této blízkovýchodní země potvrdil, že čínské firmy získaly čtyři nabídky a předčily tak ostatní mezinárodní konkurenty.

NEJNOVĚJŠÍ

Jihokorejský Doosan investuje tři miliardy korun do výroby turbín v Plzni

Jihokorejský gigant Doosan plánuje investovat tři miliardy korun do své plzeňské dceřiné společnosti Doosan Škoda Power. Tato investice umožní přesunutí výroby generátorů a turbín pro elektrárny, včetně těch pro malé modulární reaktory, a vytvoření centra pro vodíkové spalovací turbíny v Evropě.

Čínské společnosti získaly další nabídky na těžbu ropy a zemního plynu v Iráku

V posledním licenčním kole v Iráku dominovaly čínské společnosti v nabídkovém řízení na projekty průzkumu těžby ropy a zemního plynu. Ministr ropného průmyslu této blízkovýchodní země potvrdil, že čínské firmy získaly čtyři nabídky a předčily tak ostatní mezinárodní konkurenty.