Nokia v neděli oznámila plány na změnu identity své značky poprvé za téměř 60 let. Doplní ji i nové logo. Výrobce telekomunikačních zařízení se zaměřuje na agresivní růst. Informovala o tom agentura Reuters, CNA a další servery.
Nové logo se skládá z pěti různých tvarů tvořících slovo NOKIA. Ikonická modrá barva starého loga byla vypuštěna pro řadu barev v závislosti na použití.
„Bylo to spojení s chytrými telefony a dnes jsme obchodní technologická společnost,“ řekl v rozhovoru pro agenturu Reuters generální ředitel Pekka Lundmark. Mluvil před obchodní aktualizací společnosti v předvečer výročního světového kongresu mobilních telefonů, který bude zahájen v Barceloně v pondělí a potrvá do 2. března.
Nokia changes iconic logo to signal strategy shift https://t.co/bQFGwJniCJ pic.twitter.com/aU54AgZxGF
— Reuters (@Reuters) February 26, 2023
Poté, co v roce 2020 převzal vedoucí pozici v této finské společnosti, Lundmark stanovil strategii se třemi fázemi: reset, zrychlení a škálování. Po dokončení fáze resetování Lundmark řekl, že druhá fáze začíná.
Změna hlavního cíle společnosti
Zatímco Nokia stále usiluje o růst svého podnikání v oblasti poskytovatelů služeb, kde prodává zařízení telekomunikačním společnostem, jejím hlavním cílem je nyní prodávat vybavení jiným podnikům.
„V loňském roce jsme měli velmi dobrý 21% růst v podnikání, což je v současné době asi 8 % našich tržeb, zhruba 2 miliardy eur,“ cituje Lundmarka CNA. „Chceme to co nejrychleji převést na dvojciferná čísla.“
Velké technologické firmy spolupracují s výrobci telekomunikačních zařízení, jako je Nokia, aby prodávali soukromé sítě 5G a zařízení pro automatizované továrny zákazníkům, většinou ve výrobním sektoru. Nokia plánuje přezkoumat cestu růstu svých různých podniků a zvážit alternativy, včetně prodeje.
„Signál je velmi jasný. Chceme být pouze v podnicích, kde můžeme vidět globální vedoucí postavení,“ řekl Lundmark.
Trh je pod tlakem
Posun Nokie směrem k automatizaci továren a datovým centrům také povede k tomu, že naváže partnerství s velkými technologickými společnostmi, jako jsou Microsoft a Amazon.
„Bude to více různých typů případů, někdy to budou naši partneři… někdy to mohou být naši zákazníci… a jsem si jistý, že nastanou i situace, kdy to budou konkurenti.“
Trh s prodejem telekomunikačních zařízení je pod tlakem makroprostředí, které snižuje poptávku na trzích s vysokou marží, jako je Severní Amerika. Je nahrazen růstem trhu s nízkou marží v Indii, což tlačí konkurenční Ericsson k propouštění 8 500 zaměstnanců.
„Indie je náš nejrychleji rostoucí trh, který má nižší marže – jde o strukturální změnu,“ řekl Lundmark. Dodal, že Nokia očekává, že Severní Amerika bude ve druhé polovině roku silnější.