11.3 C
Czech
Neděle 6. října 2024

Japonské podniky se obracejí k nealkoholickým nápojům. Chtějí přilákat generaci Z

Reklama

Pití alkoholu má v Japonsku svou tradici. Nyní však mladí čím dál více dávají přednost nealku. A velké nápojové společnosti i bary řeší, jak neztratit zákazníky. Zprávu přinesla agentura Reuters.

Reklama

Popularita nízkoalkoholických a nealkoholických nápojů celosvětově vzrostla. Přispěla k tomu pandemie covid-19, která vedla mnoho lidí k tomu, aby více dbali na své zdraví.

Globální tržní hodnota tohoto segmentu vzrostla v roce 2021 na necelých 10 miliard USD ze 7,8 miliardy USD v roce 2018, uvádí agentura Reuters.

Tento efekt byl zvláště výrazný v Japonsku, kde se populace snižuje a mladší lidé pijí mnohem méně než v předchozích desetiletích. Podle vládních průzkumů bylo v roce 2019 pravidelnými pijany pouhých 7,8 % Japonců ve věku 20 let ve srovnání s 20,3 % této věkové skupiny v roce 1999.

Reklama

Japonský daňový úřad, který čelí neustálému poklesu příjmů z prodeje alkoholu, zahájil v červenci soutěž o nápady, jak stimulovat poptávku mezi mladšími lidmi.

Hlavní japonští výrobci nápojů také hledají příležitosti mimo zemi. Šéf lídra tuzemského piva Asahi Group Holdings minulý měsíc agentuře Reuters řekl, že Severní Ameriku považuje za klíčový trh. Suntory Holdings Group tam chce rozšířit svůj obchod s koktejly v plechovkách.

Doma společnosti přicházejí s novými způsoby, jak přilákat do baru i zákazníky, kteří nepijí alkohol.

Pivní zahrádky bez piva

Nedávné odpoledne v zábavní čtvrti Roppongi se skupiny převážně mladých žen shromáždily na „pivní zahrádce“ bez alkoholu zřízené ve stínu jedné z nejvyšších budov v Tokiu.

Pivní zahrádky jsou v Japonsku letní tradicí, ale tato, propagovaná Suntory a TV Asahi, zrušila pivo a místo toho nabídla zákazníkům nealkoholických koktejlů i nealkoholické víno.

„Spotřebitelé si neužívají pouze alkoholické nápoje. Myslíme si, že si více cení komunikace, která vzniká při pití, nebo si chtějí užít atmosféru místa, kde pijí,“ řekl generální manažer Suntory Masako Koura.

Konkurenční Kirin Holdings Co nabízí také nealkoholická vína, koktejly a pivo. Společnost uvedla, že prodej jejího piva bez alkoholu vzrostl za tři měsíce do června více než dvojnásobně ve srovnání s rokem předchozím.

Společnost Sapporo Holdings Ltd vedla, že tuzemský prodej nízkoalkoholického a nealkoholického piva vzrostl za pololetí do června o 20 %, zatímco prodej plechovkového piva klesl o 4 %.

Nově otevřený bar Sumadori v Shibuya nabízí propracované, sladké koktejly, které lze připravit bez alkoholu nebo s obsahem alkoholu do pouhých 3 %. Nabízí prostředí, kde si každý může vychutnat drink bez ohledu na to, jestli preferuje alkohol nebo nikoliv, říká Mizuho Kajiura, generální ředitel podniku vedeném Asahi.

Kajiura pracoval dva roky v Indonésii a říká, že jeho zkušenosti v převážně muslimské zemi mu přinesly ocenění za vytváření pohostinného prostředí pro nepijáky alkoholu.

„Cílem tohoto baru je ocenit zákazníky, kteří nemohou pít alkohol, aby sem mohli v klidu chodit s lidmi, kteří pijí,“ řekl Kajiura. „Pokud ostatní restaurace a bary pochopí náš cíl, myslím, že získají více zákazníků.“

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

EU uvalí až 45procentní cla na čínská elektrická vozidla

Představitelé Evropské unie schválili přísná cla na elektromobily dovážené z Číny. Vyvolala tak všeobecné obavy v automobilovém průmyslu. Toto rozhodnutí, proti němuž se ostře postavily významné země vyrábějící automobily včetně Německa, znamená významný posun v obchodní politice EU. Může potenciálně vést k eskalaci obchodního napětí mezi Evropou a Čínou.

Investiční strategie uprostřed ekonomické nejistoty: Tipy pro orientaci v dnešní finanční situaci

Vzhledem k tomu, že globální ekonomika čelí bezprecedentním výzvám, investoři hledají účinné strategie, jak se orientovat ve finanční nejistotě. Výkyvy na trhu, inflace a měnící se chování spotřebitelů jsou jen některé z faktorů, které mohou ovlivnit investiční rozhodnutí. Pochopení těchto proměnných je zásadní pro ty, kteří chtějí minimalizovat rizika a zároveň maximalizovat potenciál výnosu.

Cena ropy roste v reakci na útok Íránu na Izrael. Panují obavy o dodávky

V dramatické eskalaci geopolitického napětí ceny ropy prudce rostou poté, co Írán provedl raketový útok proti Izraeli. Eskalace vyvolala obavy z širšího konfliktu, který by mohl výrazně ovlivnit celosvětové dodávky ropy.

Vaping: Průvodce Historii a Výběrem Zařízení | Mixvape

Vaping: Historie, Fakta a Jak Vybrat Ideální Zařízení Jak vznikla elektronická cigareta Historie vapingu začíná v 60. letech 20. století, kdy vědci začali hledat alternativní způsoby...

NEJNOVĚJŠÍ

EU uvalí až 45procentní cla na čínská elektrická vozidla

Představitelé Evropské unie schválili přísná cla na elektromobily dovážené z Číny. Vyvolala tak všeobecné obavy v automobilovém průmyslu. Toto rozhodnutí, proti němuž se ostře postavily významné země vyrábějící automobily včetně Německa, znamená významný posun v obchodní politice EU. Může potenciálně vést k eskalaci obchodního napětí mezi Evropou a Čínou.

Investiční strategie uprostřed ekonomické nejistoty: Tipy pro orientaci v dnešní finanční situaci

Vzhledem k tomu, že globální ekonomika čelí bezprecedentním výzvám, investoři hledají účinné strategie, jak se orientovat ve finanční nejistotě. Výkyvy na trhu, inflace a měnící se chování spotřebitelů jsou jen některé z faktorů, které mohou ovlivnit investiční rozhodnutí. Pochopení těchto proměnných je zásadní pro ty, kteří chtějí minimalizovat rizika a zároveň maximalizovat potenciál výnosu.

Cena ropy roste v reakci na útok Íránu na Izrael. Panují obavy o dodávky

V dramatické eskalaci geopolitického napětí ceny ropy prudce rostou poté, co Írán provedl raketový útok proti Izraeli. Eskalace vyvolala obavy z širšího konfliktu, který by mohl výrazně ovlivnit celosvětové dodávky ropy.

Vaping: Průvodce Historii a Výběrem Zařízení | Mixvape

Vaping: Historie, Fakta a Jak Vybrat Ideální Zařízení Jak vznikla elektronická cigareta Historie vapingu začíná v 60. letech 20. století, kdy vědci začali hledat alternativní způsoby...
Reklama
Reklama
Reklama