Více
    14.3 C
    Czech
    Pondělí, 8 srpna, 2022

    Po TikToku a WeChat by Alibaba mohla být dalším cílem Trumpovi technologické války

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Spojené státy se zaměřily na některé z největších čínských technologických firem, od Huawei a ByteDance’s TikTok až po Tencent’s WeChat . Alibaba, jeden z největších maloobchodních a internetových konglomerátů na světě, by mohla být další.

    Tyto akce proti čínským společnostem naznačují dramatickou eskalaci Trumpovi administrativy zatlačit proti Pekingu a donutit globální hráče, aby si vybral mezi Čínou a Spojenými státy.

    Geopolitika právě prochází historickou transformací,“ řekl Alex Capri, výzkumný pracovník v Hinrichově nadaci v Singapuru. „Washingtonští činitelé dávají další a další sankce čínským technologickým společnostem, což je „náznak, že se administrativa opravdu snaží oddělit technologický průmysl,“ dodal.

    Na rozdíl od ByteDance nebo Huawei, Alibaba neměla moc velký úspěch při expanzi na západní trhy. Skutečnost, že se jedná o největšího technologického giganta v Číně, může být podle Capriho dostatečným důvodem k tomu, aby se na něj Washington zaměřil.

    Alibaba je zasahována mnohem tvrdšími sankcemi, přestože Trump o zakladateli Jacku MA mluví velmi laskavě a dokonce ho nazval „svým přítelem.“ Začátkem tohoto roku čínský miliardář řekl, že by daroval zásoby pro boj s pandemií Covid-19 právě do USA.

    Ministr zahraničí Mike Pompeo minulý týden vyzval americké společnosti, aby z jejich digitálních sítí odstranily „nedůvěryhodnou“ čínskou technologii. „Washington musí chránit nejcitlivější osobní informace Američanů a nejcennější duševní vlastnictví našich podniků, včetně výzkumu vakcíny Covid-19, před přístupem na cloudové systémy provozované společnostmi, jako jsou Alibaba a Tencent,“ dodal Pompeo.

    Společnosti jako Alibaba byly „vychovávány v plně chráněném prostředí Číny, které bylo uzavřeno vůči zahraničním konkurentům a měly tak možnost podchytit si tržní podíly, aniž by museli soutěžit se zahraničními společnostmi,“ uvedl Capri. „Nyní, když se vydávají ven a chtějí soutěžit na otevřených trzích, čelí nevůli.

    I když Alibaba generuje ze Spojených států jen málo příjmů, je pro ně tato země stále důležitým trhem. V loňském roce společnost otevřela své podnikání v oblasti elektronického obchodování malým podnikům v USA a poprvé spustila anglickou verzi své platformy Tmall, přičemž za tři roky zdvojnásobila počet zahraničních značek na 40 000. Mnoho velkých amerických společností již prodává zboží na Tmall, včetně Apple ( AAPL ) , Nike ( NKE ) a Johnson & Johnson ( JNJ ).

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Reklama