Švédská módní skupina H&M hlásí vyšší zisky, než se čekalo. K výsledku výrazně přispěla letošní podzimní kolekce. Akcie posílily, ale firma dál zavírá kamenné prodejny a upozorňuje na tlak amerických cel.
H&M se po slabších čtvrtletích vrací k růstu. Provozní zisk za období červen–srpen dosáhl 4,9 miliardy švédských korun, zatímco analytici čekali jen 3,7 miliardy. Akcie během dne vyskočily až o 11 %.
Nový generální ředitel Daniel Ervér, který nastoupil v roce 2024, staví na trendovějších kolekcích, lepší kontrole nákladů a digitalizaci prodejních kanálů. Firma tím reaguje na silnou konkurenci v čele se Zarou, Sheinem a Temu.
Úspěch kolekce a reakce trhu
Podzimní kolekce přitáhla zákazníky a pomohla zvýšit prodeje v místních měnách o 2 %. Díky lepším maržím a poklesu zásob firma prodala více zboží v sezóně za plnou cenu. „Podzimní kolekce byly dobře přijaty,“ uvedl podnik.
Provozní marže se vyšplhala na 8,6 %, loni to bylo jen 5,9 %. Analytici z JP Morgan a Citi výsledek označili za pozitivní signál a očekávají vyšší odhady na celý rok. Přesto H&M varuje, že nové americké clo může v dalším čtvrtletí snížit ziskové marže.
@marthe_lm 🎃🍁🍂🧸 @H&M autumn pieces is too good! H&M fall finds 2025 🤎 #hm #autumn #autumn2025 #transitonaloutfits #hmnewin ♬ Cherry – Jordan Susanto
Méně obchodů, více online
Růst zisků jde ruku v ruce s úsporami. H&M za devět měsíců zavřelo 97 prodejen, z toho jen ve třetím čtvrtletí 26. Podle GB News celkem zaniklo už 135 prodejen a další zavírání se chystá. Nejvíce se škrtalo v Asii a Africe, ale uzavřely se i obchody v západní Evropě.
Podíl online prodejů nyní přesahuje 30 %. Firma tak spoléhá na digitální kanály a menší síť kamenných obchodů. „Nárůst zisku ukazuje, že jsme na správné cestě,“ řekl Ervér. Podle něj zůstává cílem dlouhodobý růst při zachování dostupných cen a důrazu na udržitelnost.