16.3 C
Czech
Sobota 27. července 2024

Čtvrtletní zisk společnosti Ryanair klesl téměř o polovinu, ceny letenek se snížily

Oblíbená nízkonákladová letecká společnost Ryanair zaznamenala 46procentní pokles čtvrtletního zisku po zdanění, což vedlo k poklesu jejích akcií. Letecká společnost to přičítá nižšímu než očekávanému cenovému rozpětí letenek a načasování velikonoční sezóny.

Pokuta a odškodnění pasažérů: Qantas souhlasí s vyplacením 120 milionů dolarů kvůli „letům duchů“

Letecká společnost Qantas Airways souhlasila s tím, že zaplatí rekordní pokutu 100 milionů australských dolarů a 20 milionů dolarů jako odškodnění pro cestující, aby urovnala soudní spor týkající se letenek, které prodávala na zrušené lety.

Australská komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (ACCC) uložila nejvyšší pokutu, jaká kdy byla australské letecké společnosti uložena. Také jednu z nejvyšších v celosvětovém měřítku v leteckém sektoru.

ACCC podala žalobu na společnost Qantas loni v létě. Obvinila ji z porušení spotřebitelského práva tím, že prodala letenky na více než 8 000 letů, aniž by zákazníky informovala o tom, že lety byly zrušeny. Regulační orgán poukázal na případ, kdy společnost Qantas prodávala letenky na let ze Sydney do San Francisca ještě 40 dní po jeho zrušení.

Gina Cass-Gottliebová, předsedkyně ACCC, označila jednání společnosti Qantas za „obludné a nepřijatelné“. Prohlásila: „Mnoho spotřebitelů si po rezervaci zrušeného zdánlivého letu naplánovalo dovolenou či služební cestu. Očekáváme, že tato sankce, pokud ji soud přijme, bude silným odstrašujícím signálem pro ostatní společnosti. Je důkazem toho, že podnikáme kroky k zajištění toho, aby společnosti působící v Austrálii vždy komunikovaly se svými zákazníky jasně, přesně a upřímně.“

Skandálu se přezdívá „let duchů“. Vedl k celonárodnímu pobouření nad jednáním australského vlajkového dopravce a k výraznému poklesu spokojenosti zákazníků.

86 tisíc poškozených zákazníků

Vanessa Hudsonová, generální ředitelka společnosti Qantas, uvedla, že urovnání představuje „další důležitý krok vpřed při naší práci na obnovení důvěry v národního dopravce“. Některá administrativní pochybení přičítá pandemii. „Když se lety po odstávce kvůli covidu-19 obnovily, uznáváme, že Qantas zklamal zákazníky a nesplnil naše vlastní standardy. Víme, že mnoho našich zákazníků bylo postiženo tím, že jsme včas neposkytli oznámení o zrušení letů. Upřímně se jim omlouváme,prohlásila.

O odškodnění se podělí více než 86 000 zákazníků. Každý z držitelů vnitrostátních letenek obdrží 225 dolarů a cestující do zahraničí 450 dolarů. Letenky byly společností Qantas prodány v období od května 2021 do srpna 2023. Letecká společnost se zavázala, že všechny postižené zákazníky bude kontaktovat během následujících dvou měsíců.

ACCC rovněž vydala varování před podvodníky, kteří kontaktují osoby, jež mohou mít nárok na odškodnění. Regulační orgán upřednostnil zajištění včasného odškodnění postižených zákazníků před stíháním letecké společnosti za závažnější obvinění z vybírání poplatků za neposkytnutí služby.

Sledujte nás na sítích

Italské úřady zabavily 121 milionů eur z pobočky Amazonu v rámci vyšetřování daňových podvodů

Italská finanční policie zabavila 121 milionů eur z milánské pobočky Amazonu v rámci vyšetřování údajných daňových podvodů a vykořisťování zaměstnanců. Úřady podezírají společnost Amazon z používání nelegálního systému subdodávek s cílem snížit náklady na pracovní sílu a vyhnout se placení daní.

NEJNOVĚJŠÍ

Italské úřady zabavily 121 milionů eur z pobočky Amazonu v rámci vyšetřování daňových podvodů

Italská finanční policie zabavila 121 milionů eur z milánské pobočky Amazonu v rámci vyšetřování údajných daňových podvodů a vykořisťování zaměstnanců. Úřady podezírají společnost Amazon z používání nelegálního systému subdodávek s cílem snížit náklady na pracovní sílu a vyhnout se placení daní.