Pražské vedení vyzvalo dozorčí radu Dopravního podniku Praha (DPP) k zahájení interního hloubkového auditu tendru na druhou část stavby metra D. Toto rozhodnutí bylo dnes schváleno radními města.
Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro dopravu a člen Pirátů, ujistil, že celá zakázka nebude rušena, jelikož zadávací dokumentace je v pořádku.
Toto rozhodnutí následuje po nepravomocném zrušení rozhodnutí o výběru vítěze tendru Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) z minulého týdne. Důvodem byly nedostatečné podklady. Vítězem tendru se mělo stát sdružení firem, mezi něž patří Subterra a Hochtief.
Pražský náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) chce prověřit, jestli vítěz zpochybněné zakázky na další část metra D lhal o zkušenostech stavbyvedoucích. Vítěze tendru tento týden zpochybnil antimonopolní úřad.https://t.co/2l8gvChYJ5
— Seznam Zprávy (@SeznamZpravy) January 20, 2024
„Dnešní krok radních je reakcí na rozhodnutí ÚOHS. Audit se bude zabývat postupem DPP při výběru vítězného sdružení,“ uvedl Hřib a dodal: „Myslím si, že to je důležitý krok k tomu, aby byly vyloučeny jakékoliv pochybnosti o výběrovém řízení.“
Podle Hřiba se zakázka určitě rušit nebude
Podle Hřiba bude dozorčí rada zadávat audit na svém nejbližším jednání 31. ledna. Upozornil také, že rozhodnutí ÚOHS je zatím nepravomocné a DPP proti němu podá rozklad. „Rušit se ta zakázka určitě nebude,“ zdůraznil náměstek.
ÚOHS minulý týden zrušil rozhodnutí DPP o výběru dodavatele s odůvodněním, že v dokumentaci vítězného sdružení chyběly doklady prokazující zkušenosti některých členů odborného personálu. DPP nesouhlasí s tímto názorem a tvrdí, že si úřad vyžádal podklady nad rámec zákonných požadavků.
Stavba nové linky pražského metra začala v roce 2022 a je v plánu její dokončení v roce 2029. Kvůli sporům se ale tento termín pravděpodobně posune.