Letadlo aerolinek United Boeing 777 na sebe upoutalo pozornost po sobotní nehodě. Poté, co vzplanul pravý motor letounu, přistál nouzově na letišti v Denveru. Nikdo z 231 pasažéru nebyl zraněný, následovaly ale okamžité rozsáhlé inspekce daného modelu. Uvedla to agentura Reuters. Americká letecká společnost United se proto rozhodla desítky modelů Boeing 777 se stejným typem motoru stáhnout. Podobný krok učinily také japonské a jihokorejské aerolinky.
Pasažéři sobotního letu museli při nouzovém přistání pozorovat, jak hoří pravý motor jejich letadla a jeho kusy z něj postupně odpadají. Části letadla tak nalezli obyvatelé Denveru na různých místech, včetně fotbalového hřiště nebo předzahrádky malého domku. Nikdo z pasažérů, ani místních však nebyl zraněný. Cestující později popsali velký výbuch, který nastal krátce po vzlétnutí. „Letadlo se začalo silně otřásat, ztratili jsme výšku a začali klesat,“ přiblížil nehodu podle BBC jeden z pasažérů David Delucia.
V neděli pak americké aerolinky United oznámily, že z provozu stáhnou 24 aktivních letadel stejného typu jako byl sobotní porouchaný letoun. Má se jednat o modely 777-200 a 777-300, jež využívají motor PW4000 firmy Pratt & Whitney. Ty jsou o něco starší a méně výkonné než jejich další typy. Jiná americká společnost už podobná letadla nevyužívá, jejich lety ale po nařízení tamního ministerstva dopravy zastavily také japonské aerolinky a společnost ANA Holdings. Korejské aerolinky pak stoply operaci šesti z potencionálně nehodových letadel. Zbývajících deset bylo uskladněno už před sobotní nehodou.
Za havárii Boeing 777 mohly lopatky z ventilátoru. Podobná porucha však nenastala poprvé
Společnost Boeing následně oznámila, že některé z diskutovaných modelů byly kvůli sníženému provozu způsobeném světovou pandemií staženy z provozu už dříve. Podle ní by pak mělo být dohromady omezeno na 128 letadel. Zatím jsou na letounech prováděny další inspekce. Firma vyrábějící motory do modelů Boeing 777 pak vyčlenila speciální tým, který má s aerolinkami v následujících dnech spolupracovat. Za nehodu mohly nejspíš podle dosavadních informací lopatky z ventilátoru u motoru letadla.
Podle zdroje citovaném CNN se měla jedna z lopatek ulomit a při pádu porušit další, čímž následně vznikl zážeh motoru. Většina letadla však zůstala nepoškozená. Jistá nespolehlivost motoru Boeingu 777 se pak projevila také loňský prosinec. Letadlo japonské aerolinky se tehdy muselo vrátit na letiště do Naha poté, co se při letu objevily problémy s levým motorem. Do cílové destinace v Tokiu tak nikdy nedoletělo. Obdobný incident se stal také roku 2018, když muselo letadlo aerolinek United nouzově přistát po poničení lopatky z ventilátoru. Už tehdy se proto firma vyrábějící motory PW4000 Pratt & Whitney rozhodla pro podrobnou inspekci.