-0.8 C
Czech
Sobota 23. listopadu 2024

Řetězce rychlého občerstvení odstraňují čerstvou cibuli z menu. Důvodem je E. Coli u McDonald’s

V souvislosti s tragickou epidemií bakterie E. coli, která souvisí s jídlem McDonald's Quarter Pounder, začaly velké řetězce rychlého občerstvení stahovat čerstvou cibuli z jídelníčků po celých Spojených státech.

Zaměstnanci Boeingu odmítli návrh na zvýšení mezd, stávka pokračuje

Boj společnosti Boeing s odbory strojních dělníků se zatím nechýlí ke konci. Členové odborů rozhodně odmítli poslední nabídku společnosti na uzavření smlouvy a rozhodli se prodloužit stávku. Ta společnost stojí více než 1 miliardu dolarů měsíčně.

Ever Given uvízla znovu. Egypt ji bez kompenzace za 916 milionů dolarů odmítá vydat

Reklama

Loď, která v březnu téměř na týden zastavila obchod putující Suezským průplavem, opět zakotvila. Tentokrát jí v další cestě brání egyptské úřady. Po japonském majiteli lodě Ever Given totiž požadují kompenzaci za zablokování obchodní cesty ve výši 916 milionů dolarů. Bez jejího zaplacení odmítají loď propustit. Uvedla to agentura Reuters.

Reklama

I když byla nákladní loď Ever Given 29. března z břehů Suezského průplavu uvolněna, na dlouhou cestu se nevydala. Od té doby stojí v jezeře mezi dvěma částmi kanálu a čeká, až autority suezského kanálu (SCA) její případ vyšetří. Podle nejmenovaných zdrojů agentury Reuters byl na loď vydán soudní příkaz, který její odjezd znemožňuje. Stále totiž trvají jednání o požadované kompenzaci egyptských úřadu za zablokování kanálu. Vymáhají ji po japonském majiteli lodě Shoei Kisenovi. Ukončit by rozhovory měly obě strany pravděpodobně ve čtvrtek.

Pojišťovatel nákladní lodi UK Club uvedl, že část 916milionové kompenzace tvoří vyplacení administrativy kanálu za ztrátu reputace. Stejnou částku, tedy asi 300 milionů dolarů, by měl majitel lodi zaplatit za takzvaný „záchranný bonus“. Pod něj spadají vyprošťovací operace i poplatky za udržování lodi. Takové částky se ale pojišťovateli zdají příliš vysoké. „V den 12. dubna byla SCA učiněna velkorysá a pečlivě zvážená nabídka. Jsme proto zklamaní z následného rozhodnutí autorit plavidlo zablokovat,“ uvedla pojišťovací společnost UK Club na účet egyptských úřadů.

Loď nikoho nezranila, ani neznečistila okolí, míní pojišťovatel

Společnost UK Club také podle CNN dodala, že není pojišťovatelem samotné lodi nebo jejího nákladu. Místo toho zodpovídá za určité závazky vůči třetím stranám či problémy s infrastrukturou. Uvedla dále, že požadovanou částku od SCA považuje za nepodloženou. Jako jeden z důvodů uvádí, že loď nezpůsobila při své blokaci znečištění životního prostředí a nikoho nezranila. Opačného názoru je však šéf SCA Osama Rabie. Podle něj je na vině za celou nehodu právě majitel lodi.

Reklama

Podle egyptských autorit totiž zablokování kanálu ještě více zhoršilo už tak světovou pandemií zasažený a oslabený mezinárodní obchod. Odhady analytické společnosti Lloyd’s List uvádí, že blokáda zadržela mezi Evropou a Asií zboží v hodnotě asi 9,6 miliard dolarů. Z těchto důvodů také chtějí egyptské autority loď držet, dokud požadované peníze nedostanou.

Dle Reuters pak ale dotázaný právník věnující se námořnictví doplnil, že za normálních okolností by byla kompenzace na základě soudního příkazu vyplacena až po bezpečném návratu lodi. „V tomhle případě ale nejspíš autority doufají v okamžité vyplacení,“ uvedl. Loď Ever Given uvízla v Suezském kanálu 23. března, a to s asi 18 tisíci kontejnery na palubě. Specialistům trvalo šest dní plavidlo vysvobodit, což zbrzdilo dopravu asi 400 lodí.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Associated Press sníží počet zaměstnanců o 8 procent

Associated Press (AP) oznámila, že v rámci strategie transformace na digitální zpravodajskou organizaci plánuje snížit počet svých zaměstnanců o 8 procent prostřednictvím dobrovolných odkupů a propouštění.

Výrobci i odbory v UK se bouří proti kvótám na elektromobily

Výrobci automobilů a odbory ve Spojeném království naléhají na ministry, aby přehodnotili přísné kvóty pro elektromobily. Odvolávají se nejen na nereálné cíle, ale i ztrátu pracovních míst.

Spojené království musí obnovit vztahy s EU po brexitu, řekl šéf banky

Ve čtvrtečním projevu guvernér Bank of England Andrew Bailey zdůraznil nutnost obnovení vztahů s EU při respektování výsledků brexitu. Nastínil trvalé ekonomické důsledky odchodu z jednotného trhu a výzvy, které Británii čekají.

VW a Rivian oficiálně zahájily společný podnik za 5,8 miliardy dolarů

Volkswagen Group a Rivian Automotive oficiálně stvrdily průlomový společný podnik v hodnotě 5,8 miliardy dolarů. Cílem tohoto partnerství je zdokonalit software a elektrickou architekturu vozidel a připravit tak půdu pro nové elektrické modely do roku 2027.

Ropný gigant Shell vyhrál odvolání proti přelomovému rozhodnutí o emisích

Nedávné rozhodnutí nizozemského odvolacího soudu vyvolalo debatu o tom, jak by ropné společnosti jako Shell měly vyvažovat své obchodní praktiky se závazky v oblasti klimatu. Soud sice uznal povinnost společnosti Shell snižovat emise uhlíku, ale odmítl konkrétní cíle snižování emisí s odkazem na obavy ohledně praktické účinnosti a odpovědnosti vlády.

NEJNOVĚJŠÍ

Associated Press sníží počet zaměstnanců o 8 procent

Associated Press (AP) oznámila, že v rámci strategie transformace na digitální zpravodajskou organizaci plánuje snížit počet svých zaměstnanců o 8 procent prostřednictvím dobrovolných odkupů a propouštění.

Výrobci i odbory v UK se bouří proti kvótám na elektromobily

Výrobci automobilů a odbory ve Spojeném království naléhají na ministry, aby přehodnotili přísné kvóty pro elektromobily. Odvolávají se nejen na nereálné cíle, ale i ztrátu pracovních míst.
Reklama
Reklama
Reklama