3 C
Czech
Pondělí 22. dubna 2024

Podíl elektromobilů na britském trhu klesá v souvislosti s ekonomickými problémy

Podle nejnovějších údajů z odvětví došlo ve Spojeném království k poklesu podílu elektromobilů na trhu. Společnost výrobců a obchodníků s automobily (SMMT) oznámila, že 15,2 procenta nových automobilů registrovaných v březnu bylo čistě elektrických, což je pokles oproti 16,2 procentu ve stejném období loňského roku.

Amazon a další maloobchodníci upouští od bezplatné dopravy. Náklady rostou

Doprava zdarma neexistuje. Amazon a další online prodejci využívají takzvané bezplatné doručení k pěstování loajality zákazníků. Nyní se snaží ušetřit, náklady rostou a nákupů ubývá. Mění se tak i podmínky dopravy. Informovala o tom agentura Reuters či Yahoo Finance.

E-shopy přidávají poplatky za rychlejší služby, zvyšují minimální požadavky na nákup a provádějí další změny, které přesouvají vyšší náklady na spotřebitele. Ti se však potýkají s vlastními finančními problémy.

„Dny bezplatného doručení jsou sečteny,“ řekl Ken Morris, vedoucí partner Cambridge Retail Advisors, o rychle se měnícím maloobchodním marketingovém nástroji. Maloobchodníci se začínají více podobat některým aerolinkám, které si účtují zvláštní poplatky za lepší sedadlo, přepravu zavazadel a také omezují používání věrnostních bodů, řekl Morris.

Přehodnocení finančních nákladů na dopravu zdarma

Je veřejným tajemstvím, že většina maloobchodníků zvyšuje ceny produktů, aby dotovala dopravu zdarma, píše agentura Reuters. Přesto inflace a prudce rostoucí náklady na dopravu činí službu neudržitelnou, protože vyhlídka na recesi hrozí, že srazí již tak ochabující online nákupy.

Amazon uvedl na trh dopravu zdarma jako odlišující prvek a použil drahé předplatné Prime a tučné zisky z jiných podniků k pokrytí nákladů na doručení balíků. Nutil tak ostatní maloobchodníky, aby ho následovali, i když postrádali výhody Amazonu.

Podle Yahoo Finance nyní maloobchodní marže klesají. Rekordních úrovní naopak dosahují sazby za dopravu pro United Parcel Service a U.S. Postal Service. Nyní tak odvětví, kde téměř tři čtvrtiny společností elektronického obchodování nabízejí nějaký druh doprava zdarma, přehodnocuje finanční náklady na tuto službu.

„Hlavní prioritou maloobchodníků je snižování přepravních nákladů, přičemž rychlost je těsně na druhém místě“, řekl Lee Spratt, generální ředitel společnosti DHL eCommerce Solutions America, která poskytuje logistické služby.

Poučné kroky Amazonu

Po vynucení bezplatné a rychlé dopravy v odvětví elektronického obchodování, kterému dominuje, jsou nejnovější kroky Amazonu poučné.

Internetový prodejce, který nedávno zvýšil roční předplatné Prime o 20 na 139 dolarů, nyní nabízí „bezplatnou“ dopravu ve stejný den pro členy Prime v nejméně tuctu amerických měst, včetně Los Angeles, Chicaga a Philadelphie. S tím jsou však spojeny určité podmínky. Služba je zdarma pouze u objednávek v hodnotě alespoň 25 USD a stojí 2,99 USD, pokud objednávky klesnou pod tuto hodnotu.

Začátkem března Amazon také zvýšil minimální hranici pro bezplatnou přepravu Prime ze svého online obchodu s potravinami na 150 USD z 35 USD. Přidal poplatky ve výši 3,95 až 9,95 USD za objednávky pod novým limitem.

Generální ředitel Amazonu Andy Jassy v únoru uvedl, že společnost zefektivňuje náklady v celém podnikání a že rychlost přepravy nebude obětí jejího tlaku na efektivitu. Mluvčí ve čtvrtek dodal, že rychlost doručení Prime se od roku 2021 do roku 2022 zvýšila a letos se dále zlepšuje.

Zatímco maloobchodníci jako Amazon a módní dodavatel Asos zvýšili minimální hodnotu nákupu pro rychlou dopravu, jiní dopravu zdarma úplně opouštějí nebo ceny produktů opět zvyšují.

Sledujte nás na sítích

Portálový jeřáb pomůže s těžkým nákladem v halách

Zvyšování produktivity a efektivity je dnes pro udržení konkurenceschopnosti klíčové. Jedním z technologických řešení, které může významně přispět k optimalizaci pracovních procesů v halách,...

Miliardář Daniel Křetínský zvažuje novou nabídku na převzetí Royal Mail

Český miliardář Daniel Křetínský zvažuje obnovení nabídky na převzetí vlastníka Royal Mail poté, co byla odmítnuta jeho původní nabídka ve výši 3,2 miliardy liber. Labouristická strana naznačila, že je vyhlídce na převzetí ze strany Křetínského otevřená. Podnikatel je rovněž spolumajitelem West Ham United a vlastní podíl v Sainsbury's.

Klesající poptávka a provozní problémy: Tesla propustí 10 procent zaměstnanců

Společnost Tesla, přední výrobce elektromobilů, hodlá celosvětově propustit zhruba 10 procent svých zaměstnanců. To představuje přibližně 14 000 pracovních míst. Toto rozhodnutí přichází v důsledku prvního poklesu dodávek společnosti za téměř čtyři roky.

Německý kancléř během návštěvy Číny vyzval k férovým obchodním praktikám

Německý kancléř Olaf Scholz během své třídenní návštěvy Číny vyzval vedoucí představitele čínského průmyslu k dodržování férových obchodních praktik. Varoval před nadprodukcí a porušováním autorských práv.

NEJNOVĚJŠÍ

Portálový jeřáb pomůže s těžkým nákladem v halách

Zvyšování produktivity a efektivity je dnes pro udržení konkurenceschopnosti klíčové. Jedním z technologických řešení, které může významně přispět k optimalizaci pracovních procesů v halách,...

Miliardář Daniel Křetínský zvažuje novou nabídku na převzetí Royal Mail

Český miliardář Daniel Křetínský zvažuje obnovení nabídky na převzetí vlastníka Royal Mail poté, co byla odmítnuta jeho původní nabídka ve výši 3,2 miliardy liber. Labouristická strana naznačila, že je vyhlídce na převzetí ze strany Křetínského otevřená. Podnikatel je rovněž spolumajitelem West Ham United a vlastní podíl v Sainsbury's.

Klesající poptávka a provozní problémy: Tesla propustí 10 procent zaměstnanců

Společnost Tesla, přední výrobce elektromobilů, hodlá celosvětově propustit zhruba 10 procent svých zaměstnanců. To představuje přibližně 14 000 pracovních míst. Toto rozhodnutí přichází v důsledku prvního poklesu dodávek společnosti za téměř čtyři roky.

Německý kancléř během návštěvy Číny vyzval k férovým obchodním praktikám

Německý kancléř Olaf Scholz během své třídenní návštěvy Číny vyzval vedoucí představitele čínského průmyslu k dodržování férových obchodních praktik. Varoval před nadprodukcí a porušováním autorských práv.