Největší světová značka v oblasti luxusu LVMH vykázala ve čtvrtém loňském čtvrtletí rekordní prodeje navzdory ekonomické situaci ve světě a pandemickým restrikcím v Číně. Skupina i analytici očekávají, že otevření Číny zvýší i tamní poptávku po luxusu. Informují o tom BBC a Reuters.
Francouzský gigant ve světě luxusního zboží LVMH oznámil na konferenci v Paříži druhý rekordní rok v řadě. Tržby společnosti dosáhly v posledních třech měsících loňského roku téměř 25 miliard dolarů, což je nárůst o 9 procent, uvedla stanice BBC News.
Na asijském trhu zaznamenala firma v prvních devíti měsících minulého roku propad tržeb o 20 procent kvůli zpomalení druhé největší ekonomiky světa. Čína v té době zaváděla přísné restrikce ve snaze zastavit šíření nemoci covid-19.
Luxury giant LVMH’s sales soar despite China losses https://t.co/RkWlVQUzwu
— BBC News (World) (@BBCWorld) January 27, 2023
Tuto ztrátu však LVMH kompenzoval silný nárůst tržeb v Evropě, Spojených státech a Japonsku. Šéf LVMH Bernard Arnauld vnímá další vývoj v Číně optimisticky. „Pokud jde o Čínu, máme všechny důvody být sebevědomí a optimističtí,“ řekl během prezentace výsledků.
Arnauld poukázal na oživení prodejen LVMH v oblasti Macau. „Obchod je zpět, Číňané nakupují,“ prohlásil. Mezi značky LVMH patří například Tiffany’s prodávající luxusní šperky, módní dům Christian Dior nebo prodejce kosmetiky Sephora.
Nárůst tržeb v Číně podle agentury Reuters očekávají i analytici. Zákazníci v zemi byli před pandemií hlavním zdrojem zisků LVMH.
O luxus je zájem i v krizi
Obzvláště dobře se dařilo značce v oblasti módy Louis Vuitton. Její tržby v posledním loňském čtvrtletí poprvé dosáhly 21,7 miliardy dolarů. Celkové tržby skupiny LVMH považují analytici za dominanci na luxusním trhu.
Americká společnost Bain and Company uvedla, že pozoruje celkový nárůst osobních výdajů na luxusní zboží. „Očekává se, že trh osobního luxusu zaznamená v příštím roce další růst nejméně o 3 až 8 procent navzdory horším ekonomickým podmínkám,“ stojí ve zprávě firmy.
Skupina LVMH provedla začátkem měsíce změny ve vedení. Šéfkou módního domu Dior se stala Arnauldova dcera Delphine Arnault (47 let). Nahradila Pietroa Beccaria, který se postavil do čela Louis Vuitton.
Arnault patří mezi nejbohatší muže světa. Celkem má pět dětí, všechny zastávají ve značkách LVMH vysoké manažerské pozice.