Coca-Cola zvládla další čtvrtletí lépe, než čekala Wall Street. Pomohly jí nápoje bez cukru, menší balení a vyšší zájem o prémiové značky. Firma přesto varuje, že prostředí zůstává složité.
Coca-Cola překonala ve třetím čtvrtletí očekávání analytiků a udržela své celoroční cíle. Zisk společnosti posílil o 30 procent na 3,69 miliardy dolarů a tržby vzrostly o 6 procent na 12,4 miliardy. Ceny se zvýšily v průměru o šest procent a objem prodeje o jedno.
Podle finančního ředitele Johna Murphyho firmě pomáhají menší a levnější balení. „Je důležité, aby zákazník zůstal v naší základně,“ řekl po výsledcích. Coca-Cola plánuje uvést v USA nové miniplechovky o objemu 7,5 uncí, které budou stát pod hranicí dvou dolarů.
Coca-Cola shares rose 3% in premarket trading on Tuesday after the beverage giant beat analysts' expectations for both revenue and profit.
— Starting Investments (@startinginvest_) October 21, 2025
The company reported adjusted earnings of 82 cents per share, above the consensus of 75 cents, while net revenue came in at $12.5 billion,… pic.twitter.com/sL0FQou6l6
Od nuly k zisku
Nejsilněji rostla řada Zero Sugar, jejíž prodeje vzrostly globálně o 14 procent. O 2 procenta přidaly Diet Coke a Coca-Cola Light, zatímco voda, káva a energetické nápoje si připsaly tři procenta. Pokles zaznamenaly jen džusy a mléčné výrobky.
„Soustředíme se na cenovou dostupnost, ale zároveň nabízíme prémiové značky pro náročnější zákazníky,“ uvedl provozní ředitel Henrique Braun. V portfoliu tak přibývají značky jako Smartwater, Topo Chico nebo Fairlife.
Nová strategie i africký obchod
Coca-Cola pokračuje v přetváření své sítě lahvoven. Firma se dohodla na prodeji 75procentního podílu v africkém podniku Coca-Cola Beverages Africa společnosti Coca-Cola HBC AG za 2,55 miliardy dolarů. Dohoda by měla být uzavřena do konce roku 2026, mateřská firma si ponechá čtvrtinu akcií.
Generální ředitel James Quincey uvedl, že prodej afrických a indických lahvoven uzavírá desetiletý plán restrukturalizace. „Pomáhá nám to víc se soustředit na značky a inovace, zatímco partneři investují do výroby,“ řekl.
Ceny rostou, tlak zůstává
Na rozvinutých trzích firma čelí odlišnému chování spotřebitelů. Bohatší volí prémiové značky, zatímco domácnosti s nižšími příjmy sahají po menších obalech. V Indii a Číně Coca-Cola čelí rostoucí konkurenci místních značek.
Coca-Cola i přes výzvy očekává růst tržeb o 5 až 6 procent a zisku o 3 procenta. Akcie firmy po zveřejnění výsledků posílily o 3,5 procenta.