8.1 C
Czech
Úterý 21. října 2025

Musk se stal prvním člověkem, který dosáhl čistého jmění 500 miliard dolarů

Elon Musk přepsal žebříček světových miliardářů. Jeho jmění se vyšplhalo na půl bilionu dolarů a s velkým náskokem předstihl Larryho Ellisona. Hlavní motor růstu jeho majetku jsou akcie Tesly, hodnota SpaceX a Muskova expanze do AI.

Mini plechovky a prémiové nápoje táhnou zisky Coca-Coly

Reklama
Reklama

Coca-Cola zvládla další čtvrtletí lépe, než čekala Wall Street. Pomohly jí nápoje bez cukru, menší balení a vyšší zájem o prémiové značky. Firma přesto varuje, že prostředí zůstává složité.

Reklama

Coca-Cola překonala ve třetím čtvrtletí očekávání analytiků a udržela své celoroční cíle. Zisk společnosti posílil o 30 procent na 3,69 miliardy dolarů a tržby vzrostly o 6 procent na 12,4 miliardy. Ceny se zvýšily v průměru o šest procent a objem prodeje o jedno.

Podle finančního ředitele Johna Murphyho firmě pomáhají menší a levnější balení. „Je důležité, aby zákazník zůstal v naší základně,“ řekl po výsledcích. Coca-Cola plánuje uvést v USA nové miniplechovky o objemu 7,5 uncí, které budou stát pod hranicí dvou dolarů.

Od nuly k zisku

Nejsilněji rostla řada Zero Sugar, jejíž prodeje vzrostly globálně o 14 procent. O 2 procenta přidaly Diet Coke a Coca-Cola Light, zatímco voda, káva a energetické nápoje si připsaly tři procenta. Pokles zaznamenaly jen džusy a mléčné výrobky.

„Soustředíme se na cenovou dostupnost, ale zároveň nabízíme prémiové značky pro náročnější zákazníky,“ uvedl provozní ředitel Henrique Braun. V portfoliu tak přibývají značky jako Smartwater, Topo Chico nebo Fairlife.

Nová strategie i africký obchod

Coca-Cola pokračuje v přetváření své sítě lahvoven. Firma se dohodla na prodeji 75procentního podílu v africkém podniku Coca-Cola Beverages Africa společnosti Coca-Cola HBC AG za 2,55 miliardy dolarů. Dohoda by měla být uzavřena do konce roku 2026, mateřská firma si ponechá čtvrtinu akcií.

Generální ředitel James Quincey uvedl, že prodej afrických a indických lahvoven uzavírá desetiletý plán restrukturalizace. „Pomáhá nám to víc se soustředit na značky a inovace, zatímco partneři investují do výroby,“ řekl.

Ceny rostou, tlak zůstává

Na rozvinutých trzích firma čelí odlišnému chování spotřebitelů. Bohatší volí prémiové značky, zatímco domácnosti s nižšími příjmy sahají po menších obalech. V Indii a Číně Coca-Cola čelí rostoucí konkurenci místních značek.

Coca-Cola i přes výzvy očekává růst tržeb o 5 až 6 procent a zisku o 3 procenta. Akcie firmy po zveřejnění výsledků posílily o 3,5 procenta.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

Suno AI jedná o miliardovém financování a řeší spory s hudebními vydavateli

Startup Suno AI plánuje další velký krok. Podle informací agentury Bloomberg firma vyvíjející hudební generátor na bázi umělé inteligence jedná o investici přesahující 100 milionů dolarů. Očekávaná valuace má překročit dvě miliardy dolarů, což představuje čtyřnásobný nárůst oproti předchozímu ocenění.

Boeing zvyšuje výrobu letadel po zelené od FAA

Americký výrobce letadel Boeing dostal od Federálního úřadu pro letectví (FAA) povolení zvýšit produkci modelu 737 MAX na 42 kusů měsíčně. Jde o klíčový krok v úsilí firmy o návrat k plné výrobě po sérii bezpečnostních krizí, které otřásly její pověstí i trhem.

Trump chce zlevnit Ozempic na 150 dolarů měsíčně

Prezident Donald Trump znovu rozvířil americký farmaceutický trh. Ve čtvrtek oznámil, že chce dostat cenu léků na hubnutí, jako je Ozempic či Wegovy, na 150 dolarů za měsíc. Cílí tak na úroveň, kterou za stejné přípravky platí pacienti v Evropě. Akcie výrobců Eli Lilly a Novo Nordisk po jeho prohlášení prudce klesly.

OpenAI mění pravidla: ChatGPT chce nabídnout víc svobody dospělým uživatelům

OpenAI chystá velkou proměnu ChatGPT. Uživatelé mají získat víc svobody a možnost nastavit si chování asistenta podle sebe, včetně přístupu k obsahu určenému jen pro dospělé. Změna má posílit přirozenost i obchodní růst, ale zároveň otevírá citlivou debatu o hranicích umělé inteligence.

NEJNOVĚJŠÍ

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.
Reklama
Reklama
Reklama