0.2 C
Czech
Čtvrtek 21. listopadu 2024

Zaměstnanci Boeingu odmítli návrh na zvýšení mezd, stávka pokračuje

Boj společnosti Boeing s odbory strojních dělníků se zatím nechýlí ke konci. Členové odborů rozhodně odmítli poslední nabídku společnosti na uzavření smlouvy a rozhodli se prodloužit stávku. Ta společnost stojí více než 1 miliardu dolarů měsíčně.

Zaměstnanci Boeingu stávkují i přes nabídku historické dohody. Požadují spravedlivou mzdu

V souvislosti se stávkou, kterou nedávno zahájili zaměstnanci továrny Boeing, požaduje více než 33 000 členů odborů spravedlivé mzdy a zlepšení pracovních podmínek, které by odrážely ziskovost společnosti. Navrhovaná dohoda nestačí.

Ryanair a Wizz Air často nejsou po započtení dodatečných nákladů nejlevnější variantou, uvádí analýza

Reklama

Nízkonákladové letecké společnosti Ryanair a Wizz Air, které jsou známé svými levnými tarify, se po započtení dodatečných nákladů často ukazují jako dražší než jejich konkurenti. Uvádí to nedávná analýza organizace Which?.

Reklama

Obě letecké společnosti tato zjištění zpochybnily. Ryanair je odmítl jako „falešné zprávy“ a Wizz Air tvrdil, že zákazníkům nabízí „výběr a flexibilitu“.

Studie provedená společností Which? zahrnovala srovnání cen zpátečních cest z Londýna do Malagy, Atén a Neapole v dubnu 2024 s využitím pěti leteckých společností: British Airways (BA), EasyJet, Jet2, Ryanair a Wizz Air. Analýza zahrnovala náklady na příruční zavazadlo a výběr sedadla u společností Ryanair a Wizz Air, protože podle předchozího průzkumu Which? je u těchto leteckých společností nejméně pravděpodobné, že budou spolucestující usazovat společně.

Zjištění ukázala, že společnosti Ryanair a Wizz Air nebyly nejlevnějšími možnostmi pro žádnou z cest, když se k hlavním cenám připočetly náklady na příruční zavazadlo a výběr sedadla. Poplatky za zavazadla a výběr sedadla tvořily 49 procent celkové ceny letenky u společnosti Wizz Air. U společnosti EasyJet to bylo 27 procent a 20 procent u společnosti Ryanair. Příplatky u společnosti Wizz Air patřily k nejvyšším.

Reklama

Dražší než British Airways

Mluvčí společnosti Wizz Air na zprávu reagoval slovy: „Aby bylo jasno, neúčtujeme si 90 liber za žádné příruční zavazadlo. Cena uvedená v této zprávě je za zpáteční let. A proto se jedná o 45 liber za let za balíček příručního zavazadla s přednostním nástupem, nikoliv za jednotlivý produkt. Průměrná cena za takový produkt je mnohem nižší.“

Společnost Which? rovněž zjistila, že British Airways jsou levnější než Ryanair i Wizz Air na dvou ze tří tras. Z Londýna do Malagy a z Londýna do Neapole. Na trase z Londýna do Neapole byla BA o 65 liber levnější než Wizz Air a o 12 liber levnější než Ryanair po započtení příručního zavazadla a sedadla.

Organizace Which? aktivně vede kampaň za zákaz „záludných skrytých poplatků“. Domnívá se, že poplatky za výběr sedadla by měly být upraveny novými zákony, protože pro některé cestující, například pro rodiče, kteří chtějí mít jistotu, že budou sedět se svými dětmi, nejsou skutečně „volitelné“.

Rory Boland, redaktor časopisu Which? Travel, radí: „Až si budete příště rezervovat letenku, podívejte se dál než jen na cenu letenky a před rezervací zohledněte i náklady na příplatky, které potřebujete.“

Společnost Ryanair na zprávu reagovala prohlášením: „Tohle je další falešná zpráva od Which?. Ryanair má nejnižší ceny ze všech leteckých společností v Evropě. Další doplňkové produkty, jako jsou zavazadla navíc, jsou pro zákazníky zcela volitelné.“

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Associated Press sníží počet zaměstnanců o 8 procent

Associated Press (AP) oznámila, že v rámci strategie transformace na digitální zpravodajskou organizaci plánuje snížit počet svých zaměstnanců o 8 procent prostřednictvím dobrovolných odkupů a propouštění.

Výrobci i odbory v UK se bouří proti kvótám na elektromobily

Výrobci automobilů a odbory ve Spojeném království naléhají na ministry, aby přehodnotili přísné kvóty pro elektromobily. Odvolávají se nejen na nereálné cíle, ale i ztrátu pracovních míst.

Spojené království musí obnovit vztahy s EU po brexitu, řekl šéf banky

Ve čtvrtečním projevu guvernér Bank of England Andrew Bailey zdůraznil nutnost obnovení vztahů s EU při respektování výsledků brexitu. Nastínil trvalé ekonomické důsledky odchodu z jednotného trhu a výzvy, které Británii čekají.

VW a Rivian oficiálně zahájily společný podnik za 5,8 miliardy dolarů

Volkswagen Group a Rivian Automotive oficiálně stvrdily průlomový společný podnik v hodnotě 5,8 miliardy dolarů. Cílem tohoto partnerství je zdokonalit software a elektrickou architekturu vozidel a připravit tak půdu pro nové elektrické modely do roku 2027.

Ropný gigant Shell vyhrál odvolání proti přelomovému rozhodnutí o emisích

Nedávné rozhodnutí nizozemského odvolacího soudu vyvolalo debatu o tom, jak by ropné společnosti jako Shell měly vyvažovat své obchodní praktiky se závazky v oblasti klimatu. Soud sice uznal povinnost společnosti Shell snižovat emise uhlíku, ale odmítl konkrétní cíle snižování emisí s odkazem na obavy ohledně praktické účinnosti a odpovědnosti vlády.

Majetek Elona Muska po vítězství Trumpa prudce vzrostl. Překonal 300 miliard dolarů

Elon Musk zaznamenal výrazný finanční vzestup a poprvé po dvou letech dosáhl čistého jmění přes 300 miliard dolarů. Jeho majetek vzrostl v souvislosti s vítězstvím Donalda Trumpa v prezidentských volbách. To zvýšilo ceny akcií, zejména společnosti Tesla.

NEJNOVĚJŠÍ

Associated Press sníží počet zaměstnanců o 8 procent

Associated Press (AP) oznámila, že v rámci strategie transformace na digitální zpravodajskou organizaci plánuje snížit počet svých zaměstnanců o 8 procent prostřednictvím dobrovolných odkupů a propouštění.

Výrobci i odbory v UK se bouří proti kvótám na elektromobily

Výrobci automobilů a odbory ve Spojeném království naléhají na ministry, aby přehodnotili přísné kvóty pro elektromobily. Odvolávají se nejen na nereálné cíle, ale i ztrátu pracovních míst.

Spojené království musí obnovit vztahy s EU po brexitu, řekl šéf banky

Ve čtvrtečním projevu guvernér Bank of England Andrew Bailey zdůraznil nutnost obnovení vztahů s EU při respektování výsledků brexitu. Nastínil trvalé ekonomické důsledky odchodu z jednotného trhu a výzvy, které Británii čekají.
Reklama
Reklama
Reklama