3.6 C
Czech
Pátek 18. října 2024

EU uvalí až 45procentní cla na čínská elektrická vozidla

Představitelé Evropské unie schválili přísná cla na elektromobily dovážené z Číny. Vyvolala tak všeobecné obavy v automobilovém průmyslu. Toto rozhodnutí, proti němuž se ostře postavily významné země vyrábějící automobily včetně Německa, znamená významný posun v obchodní politice EU. Může potenciálně vést k eskalaci obchodního napětí mezi Evropou a Čínou.

Mercedes-Benz couvá z výroby elektromobilů. Důvodem je nízká poptávka

Reklama

Německá automobilka Mercedes-Benz oznamuje zásadní změnu ve svých plánech týkajících se elektromobility. Generální ředitel Ola Källenius potvrdil, že firma přehodnotila své původní plány. Odkládá velké investice do elektrických vozidel, přičemž bude nadále vyrábět i vozy se spalovacími motory.

Reklama

Tento krok je reakcí na klesající poptávku po elektromobilech a jiné důležité aspekty trhu. Pozastavení investic do vývoje nové elektrické platformy MB.EA Large je podle ředitele Mercedesu Källeniuse nezbytným krokem ke stabilizaci situace v automobilce.

Společnost původně investovala kolem půl miliardy eur do této platformy, která měla být základem pro luxusní elektrické modely. Nyní se však ukazuje, že náklady na vývoj a výrobu jsou příliš vysoké vzhledem k aktuálním prodejním výsledkům. Källenius přiznal, že přechod na čistou elektromobilitu může trvat déle, než se čekalo.

„Spalovací modely budeme prodávat, dokud o ně budou mít zákazníci zájem,“ uvedl Källenius. „Chceme zlepšit výrobní závody tak, aby byly schopné pružně a flexibilně reagovat na změny ve vývoji i poptávce.“ Toto rozhodnutí potvrzuje orientaci automobilky na zachování diverzity pohonných systémů, a to nejen kvůli aktuálním tržním podmínkám, ale také kvůli stále narůstajícímu tlaku na zlepšení infrastruktury pro elektromobily.

Reklama

Pomalá výstavba nabíjecích zařízení

Elektrická platforma MB.EA Large, která měla být základním kamenem pro budoucí luxusní elektrické modely Mercedesu, včetně nástupce třídy S, je nyní odsunutá na vedlejší kolej. Podle německého deníku Handelsblatt nejsou aktuální prodeje elektromobilů uspokojivé. „Hlavním problémem je stále nevyhovující tempo výstavby nabíjecí infrastruktury,“ dodal Källenius. Firma i nadále plánuje výrobu hybridních modelů a modelů se spalovacími motory, přičemž se bude zaměřovat na pragmatické rozložení investic mezi různé typy pohonů.

Pro Mercedes-Benz znamená tento krok strategické přesměrování, kdy se bude orientovat jak na elektromobily, tak na moderní spalovací motory s vysokou efektivitou a nízkými emisemi. „Výrobní portfolio bude flexibilní a přizpůsobitelné, což umožní rychlé reakce na změny v poptávce i na technologické a environmentální požadavky,“ řekl šéf automobilky. Je tedy velmi pravděpodobné, že vozy se spalovacími motory budou k dispozici i po roce 2030, za předpokladu, že tržní podmínky tomu budou nakloněny.

Mercedes není sám

Mercedes-Benz není jedinou automobilkou, která se potýká s výzvami na cestě k elektromobilitě. Studie výzkumného institutu Center of Automotive Management potvrzuje, že prodeje elektromobilů mají negativní dopad na ziskovost automobilových společností. Včetně prémiových značek jako BMW a Mercedes-Benz. Vysoké úrokové sazby a geopolitická nejistota situaci ještě ztěžují, a proto firmy musejí pečlivě zvažovat své investice a strategie.

Šéf Škody Auto, Klaus Zellmer, se také vyslovil pro zachování výroby spalovacích motorů až do roku 2035. Podle něj poptávka po těchto vozech zůstane i nadále, především na mimoevropských trzích. Škoda současně rozšiřuje i své portfolio elektromobilů, aby vyhověla moderním požadavkům trhu.

Pro mnohé automobilky, včetně Mercedesu, je tedy otázka přechodu na elektromobilitu komplexní výzvou. V současných podmínkách je zřejmé, že rychlý a úplný přechod na elektrické pohony není zatím realizovatelný. Nejen kvůli technickým a ekonomickým překážkám, ale také kvůli dynamice trhu, která stále ukazuje značnou poptávku po tradičních spalovacích motorech.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Sen Muska o robotaxi: Skepse a pád akcií

Očekávané spuštění služby robotaxi společnosti Tesla, které Elon Musk oznámil 10. října ve studiích Warner Bros, vyvolalo u fanoušků nadšení. Mezi investory a analytiky však vzbudilo nedůvěru.

TD Bank zaplatí 3 miliardy dolarů kvůli rozsáhlým praktikám praní špinavých peněz

TD Bank, uznávaná jako jedna z významných kanadských finančních institucí, uzavřela v návaznosti na obvinění z rozsáhlého napomáhání praní špinavých peněz monumentální dohodu o narovnání v celkové výši přibližně 3 miliardy dolarů.

Ratan Tata: Ve věku 86 let zemřel vizionářský vůdce a filantrop, který změnil indickou společnost

Ratan Tata, vážený bývalý předseda skupiny Tata, zemřel ve středu v Bombaji ve věku 86 let. Jeho smrt neznamená jen ztrátu mocného obchodního magnáta, ale také soucitného filantropa, který svými obchodními inovacemi a charitativním úsilím zanechal nesmazatelnou stopu v indické společnosti.

NEJNOVĚJŠÍ

Sen Muska o robotaxi: Skepse a pád akcií

Očekávané spuštění služby robotaxi společnosti Tesla, které Elon Musk oznámil 10. října ve studiích Warner Bros, vyvolalo u fanoušků nadšení. Mezi investory a analytiky však vzbudilo nedůvěru.

TD Bank zaplatí 3 miliardy dolarů kvůli rozsáhlým praktikám praní špinavých peněz

TD Bank, uznávaná jako jedna z významných kanadských finančních institucí, uzavřela v návaznosti na obvinění z rozsáhlého napomáhání praní špinavých peněz monumentální dohodu o narovnání v celkové výši přibližně 3 miliardy dolarů.

Ratan Tata: Ve věku 86 let zemřel vizionářský vůdce a filantrop, který změnil indickou společnost

Ratan Tata, vážený bývalý předseda skupiny Tata, zemřel ve středu v Bombaji ve věku 86 let. Jeho smrt neznamená jen ztrátu mocného obchodního magnáta, ale také soucitného filantropa, který svými obchodními inovacemi a charitativním úsilím zanechal nesmazatelnou stopu v indické společnosti.
Reklama
Reklama
Reklama