16.7 C
Czech
Pátek 11. července 2025

200 000 objednávek za pouhé 3 minuty. Xiaomi svým SUV YU7 konkuruje Tesle

Druhý elektromobil čínské Xiaomi s názvem YU7 zaznamenal okamžitý úspěch. Jen tři minuty po zahájení prodeje si vůz předobjednalo přes 200 tisíc zájemců. Záloha 5 000 jüanů se brzy stává nevratnou, takže nejde jen o nezávazné kliknutí. Zájem o YU7 otřásl trhem a pro Teslu může mít vážné následky.

Mercedes-Benz couvá z výroby elektromobilů. Důvodem je nízká poptávka

Reklama
Reklama

Německá automobilka Mercedes-Benz oznamuje zásadní změnu ve svých plánech týkajících se elektromobility. Generální ředitel Ola Källenius potvrdil, že firma přehodnotila své původní plány. Odkládá velké investice do elektrických vozidel, přičemž bude nadále vyrábět i vozy se spalovacími motory.

Reklama

Tento krok je reakcí na klesající poptávku po elektromobilech a jiné důležité aspekty trhu. Pozastavení investic do vývoje nové elektrické platformy MB.EA Large je podle ředitele Mercedesu Källeniuse nezbytným krokem ke stabilizaci situace v automobilce.

Společnost původně investovala kolem půl miliardy eur do této platformy, která měla být základem pro luxusní elektrické modely. Nyní se však ukazuje, že náklady na vývoj a výrobu jsou příliš vysoké vzhledem k aktuálním prodejním výsledkům. Källenius přiznal, že přechod na čistou elektromobilitu může trvat déle, než se čekalo.

„Spalovací modely budeme prodávat, dokud o ně budou mít zákazníci zájem,“ uvedl Källenius. „Chceme zlepšit výrobní závody tak, aby byly schopné pružně a flexibilně reagovat na změny ve vývoji i poptávce.“ Toto rozhodnutí potvrzuje orientaci automobilky na zachování diverzity pohonných systémů, a to nejen kvůli aktuálním tržním podmínkám, ale také kvůli stále narůstajícímu tlaku na zlepšení infrastruktury pro elektromobily.

Pomalá výstavba nabíjecích zařízení

Elektrická platforma MB.EA Large, která měla být základním kamenem pro budoucí luxusní elektrické modely Mercedesu, včetně nástupce třídy S, je nyní odsunutá na vedlejší kolej. Podle německého deníku Handelsblatt nejsou aktuální prodeje elektromobilů uspokojivé. „Hlavním problémem je stále nevyhovující tempo výstavby nabíjecí infrastruktury,“ dodal Källenius. Firma i nadále plánuje výrobu hybridních modelů a modelů se spalovacími motory, přičemž se bude zaměřovat na pragmatické rozložení investic mezi různé typy pohonů.

Pro Mercedes-Benz znamená tento krok strategické přesměrování, kdy se bude orientovat jak na elektromobily, tak na moderní spalovací motory s vysokou efektivitou a nízkými emisemi. „Výrobní portfolio bude flexibilní a přizpůsobitelné, což umožní rychlé reakce na změny v poptávce i na technologické a environmentální požadavky,“ řekl šéf automobilky. Je tedy velmi pravděpodobné, že vozy se spalovacími motory budou k dispozici i po roce 2030, za předpokladu, že tržní podmínky tomu budou nakloněny.

Mercedes není sám

Mercedes-Benz není jedinou automobilkou, která se potýká s výzvami na cestě k elektromobilitě. Studie výzkumného institutu Center of Automotive Management potvrzuje, že prodeje elektromobilů mají negativní dopad na ziskovost automobilových společností. Včetně prémiových značek jako BMW a Mercedes-Benz. Vysoké úrokové sazby a geopolitická nejistota situaci ještě ztěžují, a proto firmy musejí pečlivě zvažovat své investice a strategie.

Šéf Škody Auto, Klaus Zellmer, se také vyslovil pro zachování výroby spalovacích motorů až do roku 2035. Podle něj poptávka po těchto vozech zůstane i nadále, především na mimoevropských trzích. Škoda současně rozšiřuje i své portfolio elektromobilů, aby vyhověla moderním požadavkům trhu.

Pro mnohé automobilky, včetně Mercedesu, je tedy otázka přechodu na elektromobilitu komplexní výzvou. V současných podmínkách je zřejmé, že rychlý a úplný přechod na elektrické pohony není zatím realizovatelný. Nejen kvůli technickým a ekonomickým překážkám, ale také kvůli dynamice trhu, která stále ukazuje značnou poptávku po tradičních spalovacích motorech.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Yaccarino po odstoupení z funkce CEO přišla o své modré ověření na X

Linda Yaccarino skončila v čele platformy X a záhy poté zmizel i její modrý odznak ověřeného profilu. Zatímco její účet zůstává aktivní, symbol statusu, který běžně značí ověření nebo předplatné X Premium, už u jejího jména nenajdeme.

Linda Yaccarino odchází z čela X

Dva roky v čele nejkontroverznější sociální sítě současnosti a konec, který nebyl nečekaný. Linda Yaccarino opouští pozici CEO platformy X. Zatímco někteří mluví o skleněném útesu, jiní spíš o neudržitelném vztahu s Elonen Muskem. Co se za její érou skutečně skrývá?

Muskův Grok má opět problémy. Vychvaloval Hitlera

Polská vláda hodlá nahlásit chatbot Grok, vyvíjený firmou Elona Muska xAI, Evropské komisi. Důvodem jsou urážlivé výroky namířené proti polským politikům, včetně premiéra Donalda Tuska, které Grok zveřejnil na síti X. Kritici upozorňují i na antisemitismus a nebezpečný tón některých odpovědí.

Trhy padají, Trump představil cla pro Japonsko a Jižní Koreu

Donald Trump rozeslal další várku tzv. tarifních dopisů. Od 1. srpna hodlá uvalit 25procentní cla na dovoz z Japonska, Jižní Koreje, Malajsie a Kazachstánu, 32procentní na Indonésii a až 36procentní na Thajsko a Kambodžu. V dopisech připomíná, že cla neplatí, pokud by firmy vyráběly přímo v USA. Reakce trhů na sebe nenechala dlouho čekat.

Evropa trestá Apple rekordní pokutou ve výši 587 milionů eur

Apple napadl u soudu rozhodnutí Evropské komise, která mu udělila pokutu 587 milionů eur. Podle unijních regulací firma porušila pravidla digitálního trhu, když omezovala vývojáře aplikací. Spor může ovlivnit budoucí podobu App Storu i postavení velkých technologických firem v Evropě.

Alphabet zahájí testování léků vytvořených umělou inteligencí na lidech

Farmaceutický svět čeká zásadní krok. Isomorphic Labs, společnost ze skupiny Alphabet, se nachází na prahu velkého milníku. Už brzy plánuje zahájit první klinické testy léků, které vznikly s využitím umělé inteligence. V oboru, kde vývoj nového léčiva běžně trvá roky a stojí stovky milionů dolarů, jde o průlomový moment.

Stávka ve Francii narušila tisíce letů po celé Evropě

Začátek letní sezóny přinesl aerolinkám místo zisků nepříjemné ztráty. Dvoudenní stávka francouzských dispečerů ochromila leteckou dopravu napříč Evropou a stála dopravce miliony eur. Napětí roste, tlak na Brusel sílí.

Trumpův „Velký, krásný zákon“ ruší daňové úlevy pro elektromobily

Federální podpora elektromobilů v USA končí. Nový daňový balík, který prošel Kongresem a míří na stůl Donaldu Trumpovi, ruší klíčové pobídky z dob Bidenovy administrativy. Kupující mají čas do konce září, pak se mohou s dotací na elektromobil rozloučit.

NEJNOVĚJŠÍ

Yaccarino po odstoupení z funkce CEO přišla o své modré ověření na X

Linda Yaccarino skončila v čele platformy X a záhy poté zmizel i její modrý odznak ověřeného profilu. Zatímco její účet zůstává aktivní, symbol statusu, který běžně značí ověření nebo předplatné X Premium, už u jejího jména nenajdeme.

Linda Yaccarino odchází z čela X

Dva roky v čele nejkontroverznější sociální sítě současnosti a konec, který nebyl nečekaný. Linda Yaccarino opouští pozici CEO platformy X. Zatímco někteří mluví o skleněném útesu, jiní spíš o neudržitelném vztahu s Elonen Muskem. Co se za její érou skutečně skrývá?

Muskův Grok má opět problémy. Vychvaloval Hitlera

Polská vláda hodlá nahlásit chatbot Grok, vyvíjený firmou Elona Muska xAI, Evropské komisi. Důvodem jsou urážlivé výroky namířené proti polským politikům, včetně premiéra Donalda Tuska, které Grok zveřejnil na síti X. Kritici upozorňují i na antisemitismus a nebezpečný tón některých odpovědí.

Trhy padají, Trump představil cla pro Japonsko a Jižní Koreu

Donald Trump rozeslal další várku tzv. tarifních dopisů. Od 1. srpna hodlá uvalit 25procentní cla na dovoz z Japonska, Jižní Koreje, Malajsie a Kazachstánu, 32procentní na Indonésii a až 36procentní na Thajsko a Kambodžu. V dopisech připomíná, že cla neplatí, pokud by firmy vyráběly přímo v USA. Reakce trhů na sebe nenechala dlouho čekat.
Reklama
Reklama
Reklama