Oblíbená nízkonákladová letecká společnost Ryanair zaznamenala 46procentní pokles čtvrtletního zisku po zdanění, což vedlo k poklesu jejích akcií. Letecká společnost to přičítá nižšímu než očekávanému cenovému rozpětí letenek a načasování velikonoční sezóny.
Navzdory 10procentnímu nárůstu počtu cestujících zaznamenala společnost Ryanair výrazný pokles zisku. Generální ředitel společnosti Michael O’Leary zmínil, že se v nadcházejících měsících očekávají výrazně nižší ceny letenek než v předchozím roce, což ovlivní celkový finanční výhled. V důsledku toho se akcie společnosti Ryanair při obchodování v Londýně propadly o více než 13 procent.
Ryanair shares dropped 12.2% after the company reported a 46% decrease in quarterly profit and warned that ticket prices would be lower in the summer months. This decline also caused shares of other European airlines like EasyJet and Wizz Air to fall. pic.twitter.com/wGYSIcobqs
— Wall Street News (@wlst_news) July 22, 2024
Letos v létě společnost Ryanair provozuje svůj „nejrozsáhlejší letový řád v historii“. Zavedla více než 200 nových linek, otevřela pět nových základen a rozšířila tak svou nabídku. Mírnější cenové prostředí však ovlivnilo prognózy tržeb letecké společnosti pro zbytek roku. O’Leary zdůraznil nejistotu spojenou s budoucími prognózami, zejména pro třetí a čtvrté čtvrtletí. S náročnými tržními podmínkami stojí Ryanair před úkolem proplout obdobím kolísavé poptávky a cen.
Klesly i akcie dalších nízkonákladovek
Pokles zisků společnosti Ryanair se projevil i na dalších evropských leteckých společnostech. Pokles cen akcií zaznamenaly i společnosti jako EasyJet, Jet2 a Wizz Air. Konkurenční prostředí v leteckém průmyslu spolu s faktory, jako je kolísající poptávka a cenové tlaky, vytvořilo pro nízkonákladové dopravce náročné prostředí.
Navzdory současným výzvám zůstává společnost Ryanair optimistická, pokud jde o budoucnost. V nadcházejících měsících plánuje poskytnout aktualizované pokyny ohledně svých finančních výsledků. Vzhledem k tomu, že letecký průmysl směřuje k zotavení po pandemii, budou muset letecké společnosti využívat strategická opatření, aby se v měnícím se prostředí efektivně orientovaly.
Kolísavá poptávka a cenové trendy zdůrazňují potřebu leteckých společností zůstat agilní a reagovat na dynamiku trhu, aby byla zajištěna dlouhodobá udržitelnost a růst v konkurenčním leteckém odvětví.
Závěrem lze říci, že nedávné finanční výsledky společnosti Ryanair poukazují na přetrvávající vliv vnějších faktorů na ziskovost leteckých společností. Zaměření společnosti na rozšiřování sítě linek a optimalizaci provozu v náročném cenovém prostředí však odráží její odolnost při přizpůsobování se tržním podmínkám.