23.6 C
Czech
Pátek 24. května 2024

SEC učinila důležitý krok ke schválení spotových ETF na ethereum

Americká Komise pro cenné papíry (SEC) zpřístupnila další investiční možnosti v kryptoměnovém sektoru. Schválila změnu pravidel pro fondy obchodované na burze (ETF) vázané na druhou největší digitální měnu světa, ethereum. Toto rozhodnutí následuje po nedávném schválení bitcoinových ETF a přináší nové příležitosti pro investory.

Hackeři ukradli 600 milionů dolarů v kryptoměnách. Téměř půlku peněz už ale vrátili

Hackeři zneužili slabosti v systému blockchainové stránky Poly Netowrk a ukradli přibližně 600 milionů dolarů. Podle dosavadních informací se jedná o jednu z největších loupeží kryptoměn v historii. Ve středu to uvedl server BBC. Poté, co ale tvůrci stránky Poly Netowork urgovali hackery na Twitteru, podařilo se jim část peněz získat zpátky. Anonymní útočníci zatím vrátili asi 250 milionů dolarů.

Peníze začali hackeři posílat zpátky den po loupeži, tedy ve středu dopoledne. Nejprve přicházely částky dosahující výše několika dolarů, poté se ale vyšplhaly až k milionům. Odpoledne tak blockchainová stránka Poly Network získala zpět přibližně polovinu ukradených peněz v kryptoměnách.

S 600 miliony dolary na kontě se anonymní hackeři se svou loupeží zařadili mezi jedny z největších kriminálníků v oblasti kryptoměn. S podobně závažnými zločiny pak musely v minulosti bojovat také stránky jako Coincheck nebo Mt Gox. Uvedl to server BBC.

„Množství peněz, které jste ukradli, je jedno z největších v historii decentralizovaného finančnictví. Zákony jakéhokoli státu budou tento krok považovat za závažný ekonomický zločin a budete příslušně potrestáni,“ vzkázala později v dopise hackerům společnost Poly Network.

K loupeži měli hackeři využít slabinu systému, přesněji ji měli nalézt „mezi smlouvami“. Ukradeno bylo přes 260 milionů dolarů v Etheru, 252 milionů dolarů v kryptoměně Binance a asi 85 milionů dolarů v USDC. Stránka Poly Network následně ostatní stránky sloužící pro směnu kryptoměn vyzvala k blokaci transakcí. Peníze totiž hackeři stihli odeslat na tři adresy.

Návrat části peněz ukazuje, že loupež v kryptoměnách se příliš nevyplatí

Stránka Poly Network je takzvaný poskytovatel decentralizovaných financí. To znamená, že umožňuje uživatelům transakce kryptoměn s různými blockchainy. Každá digitální měna má totiž vlastní a vzájemně se od sebe liší. Poly Network je ale dokáže propojit. Zároveň jsou podobné transakce ještě více „svobodné“, jelikož vylučují prostředníky jako je například bankéř. Podle odborníku jsou proto směny více efektivní a levnější.

Návrat části peněz hackery ale ukazuje, že kryptoměny se příliš krást nevyplatí. Každá transakce je totiž dohledatelná a jen těžko se pak po takové digitální loupeži „zametají stopy“. Právě jejich blockchain je totiž činí transparentními.

Kvůli podobným nedávným útokům se však tento způsob obchodování stává riskantnějším. Čím dál více se na něj také v různých zemích, například Číně, zaměřují regulátoři. Podle nich totiž nejsou krpytoměny dostatečně zabezpečené.

Sledujte nás na sítích

SEC učinila důležitý krok ke schválení spotových ETF na ethereum

Americká Komise pro cenné papíry (SEC) zpřístupnila další investiční možnosti v kryptoměnovém sektoru. Schválila změnu pravidel pro fondy obchodované na burze (ETF) vázané na druhou největší digitální měnu světa, ethereum. Toto rozhodnutí následuje po nedávném schválení bitcoinových ETF a přináší nové příležitosti pro investory.

Akcionáři Shellu schválili slabší cíle v oblasti emisí a odmítli sladění s Pařížskou dohodou

Akcionáři společnosti Shell schválili nový plán energetické transformace společnosti, který obsahuje mírnější cíle v oblasti emisí uhlíku. Zároveň odmítli usnesení, které by vyžadovalo, aby ropný a plynárenský gigant sladil své cíle s cíli Pařížské dohody o klimatu.

BMW, Jaguar Land Rover a VW obviněny z používání dílů spojených s nucenou prací v Číně

Nedávná zpráva amerického Kongresu odhalila, že BMW, Jaguar Land Rover (JLR) a Volkswagen (VW) používaly díly dodávané společností údajně spojenou s nucenou prací v Číně. Zpráva, kterou vedl předseda finančního výboru Senátu Ron Wyden, uvádí, že nejméně 8 000 vozů BMW Mini Cooper dovezených do USA obsahovalo komponenty od zakázané čínské firmy Sichuan Jingweida Technology Group (JWD).

Mercedes-Benz couvá z výroby elektromobilů. Důvodem je nízká poptávka

Německá automobilka Mercedes-Benz oznamuje zásadní změnu ve svých plánech týkajících se elektromobility. Generální ředitel Ola Källenius potvrdil, že firma přehodnotila své původní plány. Odkládá velké investice do elektrických vozidel, přičemž bude nadále vyrábět i vozy se spalovacími motory.

NEJNOVĚJŠÍ

SEC učinila důležitý krok ke schválení spotových ETF na ethereum

Americká Komise pro cenné papíry (SEC) zpřístupnila další investiční možnosti v kryptoměnovém sektoru. Schválila změnu pravidel pro fondy obchodované na burze (ETF) vázané na druhou největší digitální měnu světa, ethereum. Toto rozhodnutí následuje po nedávném schválení bitcoinových ETF a přináší nové příležitosti pro investory.

Akcionáři Shellu schválili slabší cíle v oblasti emisí a odmítli sladění s Pařížskou dohodou

Akcionáři společnosti Shell schválili nový plán energetické transformace společnosti, který obsahuje mírnější cíle v oblasti emisí uhlíku. Zároveň odmítli usnesení, které by vyžadovalo, aby ropný a plynárenský gigant sladil své cíle s cíli Pařížské dohody o klimatu.

BMW, Jaguar Land Rover a VW obviněny z používání dílů spojených s nucenou prací v Číně

Nedávná zpráva amerického Kongresu odhalila, že BMW, Jaguar Land Rover (JLR) a Volkswagen (VW) používaly díly dodávané společností údajně spojenou s nucenou prací v Číně. Zpráva, kterou vedl předseda finančního výboru Senátu Ron Wyden, uvádí, že nejméně 8 000 vozů BMW Mini Cooper dovezených do USA obsahovalo komponenty od zakázané čínské firmy Sichuan Jingweida Technology Group (JWD).

Mercedes-Benz couvá z výroby elektromobilů. Důvodem je nízká poptávka

Německá automobilka Mercedes-Benz oznamuje zásadní změnu ve svých plánech týkajících se elektromobility. Generální ředitel Ola Källenius potvrdil, že firma přehodnotila své původní plány. Odkládá velké investice do elektrických vozidel, přičemž bude nadále vyrábět i vozy se spalovacími motory.