Společnost Nestlé je vyzývána, aby snížila podíl nezdravých potravin, které prodává, a „sehrála svou roli“ pro globální zdraví. Informoval o tom server BBC či Independent.
Investorská skupina ShareAction uvedla, že 40 % prodejů každodenních potravin Nestlé ve Spojeném království má vysoký obsah soli, cukru nebo tuku.
Před čtvrteční výroční valnou hromadou akcionářů Nestlé ve švýcarském Lausanne požádali investoři, koordinovaní aktivistickou akcionářskou skupinou ShareAction, firmu, aby pokračovala ve svém průniku do nutričního reportingu stanovením cílů snížit svůj podíl na nezdravých prodejích.
Andy Vermaut shares:KitKat maker Nestle urged to cut unhealthy food sales: An activist shareholder group is calling on the food company to 'play its part' in global health. https://t.co/fEGzBFRhiS Thank you pic.twitter.com/fGde6kjPbD
— Andy Vermaut (@AndyVermaut) April 19, 2023
Nové cereálie obsahují 7,4 g cukru na 30 g
Společnost Nestlé uvedla, že její zprávy o zdravém prodeji jsou světovou novinkou. Také se zavázala stanovit cíl pro zdravější prodeje koncem tohoto roku. ShareAction ale uvedla, že také chce, aby Nestlé snížilo množství nezdravých potravin, které prodává.
Nestlé je největší světová potravinářská společnost a vlastní značky jako KitKat a Shreddies. V dubnu uvedla na trh nové snídaňové cereálie KitKat v supermarketech po celé Velké Británii. Obsahují 7,4 g cukru na 30 g. To je vyšší než doporučený průměrný příjem rafinovaného cukru na jídlo pro dospělé.
Společnost Nestlé prohlásila, že cereálie KitKat byly navrženy tak, aby si je mohli vychutnat jako „příležitostnou, požitkářskou“ možnost snídaně.
ShareAction, která lobuje za etické investování, koordinovala hovory od přibližně 26 investorů. Ti drží aktiva v hodnotě více než 2,64 bilionu liber.
Server BBC citoval Simona Rawsona, zástupce generálního ředitele ShareAction: „Nestlé řeklo, že chce prodávat zdravější potraviny, ale nezaručilo, že se bude zabývat i prodejem méně zdravých potravin. To je ale zásadní pro zvrácení přílivu škodlivých potravin a nemocí souvisejících se stravou.“
Independent dále cituje: „Nestlé potřebuje přehodnotit své prodeje směrem ke zdravějším produktům. To společnosti umožní naplnit její ambice ‚být v čele odvětví, pokud jde o poskytování vyvážené stravy lidem na celém světě‘.“
Dodal, že švýcarský potravinářský gigant potřebuje „vyvážit“ své prodeje, aby přinesl vyváženou stravu „na dosah pro lidi po celém světě“.
Mluvčí společnosti Nestlé uvedl, že v březnu stanovila nový standard v oblasti transparentnosti společnosti. „Jsme první společností, která podává zprávu o nutriční hodnotě celého našeho globálního portfolia na základě jediného externě uznávaného schématu nutričního profilování,“ dodala v prohlášení.
Nadváha nebo obezita
Pan Rawson uvedl, že nedávný výzkum Světové federace obezity ukázal, že více než polovina světové populace bude mít do roku 2035nadváhu nebo obezitu, pokud nebudou přijata „vážná a okamžitá“ opatření.
ShareAction napsala správním radám různých potravinářských firem, včetně Kellogg’s, Danone a Kraft Heinz. Vyzvala k větší transparentnosti a stanovení výživových cílů.
Společnost Nestlé, která také vyrábí minerální vodu Buxton a kávu Nescafe, v únoru uvedla, že zaznamenala „masivní“ zásah do svých zisků, protože ceny potravinových přísad dosáhly rekordních výšin. Rostoucí ceny potravin vedly k tomu, že inflace v březnu klesla méně, než se očekávalo.