14.5 C
Czech
Středa 22. října 2025

Méně čokolády na trhu? Nestlé čelí výzvám ke snížení prodeje nezdravých potravin

Reklama
Reklama

Společnost Nestlé je vyzývána, aby snížila podíl nezdravých potravin, které prodává, a „sehrála svou roli“ pro globální zdraví. Informoval o tom server BBC či Independent.

Reklama

Investorská skupina ShareAction uvedla, že 40 % prodejů každodenních potravin Nestlé ve Spojeném království má vysoký obsah soli, cukru nebo tuku.

Před čtvrteční výroční valnou hromadou akcionářů Nestlé ve švýcarském Lausanne požádali investoři, koordinovaní aktivistickou akcionářskou skupinou ShareAction, firmu, aby pokračovala ve svém průniku do nutričního reportingu stanovením cílů snížit svůj podíl na nezdravých prodejích.

Nové cereálie obsahují 7,4 g cukru na 30 g

Společnost Nestlé uvedla, že její zprávy o zdravém prodeji jsou světovou novinkou. Také se zavázala stanovit cíl pro zdravější prodeje koncem tohoto roku. ShareAction ale uvedla, že také chce, aby Nestlé snížilo množství nezdravých potravin, které prodává.

Nestlé je největší světová potravinářská společnost a vlastní značky jako KitKat a Shreddies. V dubnu uvedla na trh nové snídaňové cereálie KitKat v supermarketech po celé Velké Británii. Obsahují 7,4 g cukru na 30 g. To je vyšší než doporučený průměrný příjem rafinovaného cukru na jídlo pro dospělé.

Společnost Nestlé prohlásila, že cereálie KitKat byly navrženy tak, aby si je mohli vychutnat jako „příležitostnou, požitkářskou“ možnost snídaně.

ShareAction, která lobuje za etické investování, koordinovala hovory od přibližně 26 investorů. Ti drží aktiva v hodnotě více než 2,64 bilionu liber.

Server BBC citoval Simona Rawsona, zástupce generálního ředitele ShareAction: „Nestlé řeklo, že chce prodávat zdravější potraviny, ale nezaručilo, že se bude zabývat i prodejem méně zdravých potravin. To je ale zásadní pro zvrácení přílivu škodlivých potravin a nemocí souvisejících se stravou.“

Independent dále cituje: „Nestlé potřebuje přehodnotit své prodeje směrem ke zdravějším produktům. To společnosti umožní naplnit její ambice ‚být v čele odvětví, pokud jde o poskytování vyvážené stravy lidem na celém světě‘.“

Dodal, že švýcarský potravinářský gigant potřebuje „vyvážit“ své prodeje, aby přinesl vyváženou stravu „na dosah pro lidi po celém světě“.

Mluvčí společnosti Nestlé uvedl, že v březnu stanovila nový standard v oblasti transparentnosti společnosti. „Jsme první společností, která podává zprávu o nutriční hodnotě celého našeho globálního portfolia na základě jediného externě uznávaného schématu nutričního profilování,“ dodala v prohlášení.

Nadváha nebo obezita

Pan Rawson uvedl, že nedávný výzkum Světové federace obezity ukázal, že více než polovina světové populace bude mít do roku 2035nadváhu nebo obezitu, pokud nebudou přijata „vážná a okamžitá“ opatření.

ShareAction napsala správním radám různých potravinářských firem, včetně Kellogg’s, Danone a Kraft Heinz. Vyzvala k větší transparentnosti a stanovení výživových cílů.

Společnost Nestlé, která také vyrábí minerální vodu Buxton a kávu Nescafe, v únoru uvedla, že zaznamenala „masivní“ zásah do svých zisků, protože ceny potravinových přísad dosáhly rekordních výšin. Rostoucí ceny potravin vedly k tomu, že inflace v březnu klesla méně, než se očekávalo.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.

Čínská ekonomika roste nejpomaleji za poslední rok

Tempo růstu čínské ekonomiky zpomalilo na nejnižší úroveň za posledních dvanáct měsíců. Na vině jsou přetrvávající problémy na trhu s nemovitostmi a znovu eskalující obchodní napětí se Spojenými státy.

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

Suno AI jedná o miliardovém financování a řeší spory s hudebními vydavateli

Startup Suno AI plánuje další velký krok. Podle informací agentury Bloomberg firma vyvíjející hudební generátor na bázi umělé inteligence jedná o investici přesahující 100 milionů dolarů. Očekávaná valuace má překročit dvě miliardy dolarů, což představuje čtyřnásobný nárůst oproti předchozímu ocenění.

Boeing zvyšuje výrobu letadel po zelené od FAA

Americký výrobce letadel Boeing dostal od Federálního úřadu pro letectví (FAA) povolení zvýšit produkci modelu 737 MAX na 42 kusů měsíčně. Jde o klíčový krok v úsilí firmy o návrat k plné výrobě po sérii bezpečnostních krizí, které otřásly její pověstí i trhem.

NEJNOVĚJŠÍ

Travis Kelce vstupuje do zábavního průmyslu a investuje do Six Flags

Hvězda amerického fotbalu Travis Kelce mění hřiště za horské dráhy. Společně s investiční firmou JANA Partners a skupinou manažerů kupuje téměř desetinu akcií zábavního giganta Six Flags. Noví investoři chtějí oživit značku, která ztrácí dech.

Masivní výpadek Amazon Web Services ochromil internet

Rozsáhlý výpadek cloudové infrastruktury Amazon Web Services v pondělí narušil provoz mnoha světových webů a aplikací. Událost znovu otevřela otázku, jak zranitelný je digitální svět, který stojí na několika málo technologických gigantech.
Reklama
Reklama
Reklama