Uber ve středu oznámil nárůst tržeb za první čtvrtletí letošního roku. Společnost se zotavuje ze špatného období pandemie covid-19. Pro druhé čtvrtletí firma má pozitivní vyhlídky. Nemusí totiž vykládat významné investice do řidičů, kterých má aktuálně dostatek. Současně Uber přiznal ztrátu 5,9 miliardy dolarů kvůli investicím. Informuje o tom server CNBC a deník The New York Times.
Uber ve středu zveřejnil pozitivní tržní výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Společnost vykázala tržní nárůst zisku před úroky, zdaněním a amortizací v hodnotě 168 milionů dolarů, což je o 527 milionu dolarů více než ve stejném období minulý rok. Napsal o tom server CNBC.
Uber během prvního čtvrtletí letošního roku oznámil 1,71 milionů cest, což je o 18 procent více než ve stejném období v minulém roce. Celkem se svezlo 115 milionů lidí, píše deník The New York Times. Řidiči a kurýři v tomto období celkem vydělali 9 miliard dolarů.
V období pandemie covid-19 byl Uber závislý na své rozvozové službě Uber Eats. Příjmy jízd však zisky služby Uber Eats překonaly.
„Nyní, když se lidé vrátili do restaurací, hospod, stadionů a letišť po celém světě, vrátili se také do Uberu,” uvedl generální ředitel společnosti Dara Khosrowshahi.
Dodal, že výsledky ukazují správnou cestu z pandemie, která v minulém roce vedla k horším tržním výsledkům.
Řidičská základna na maximu
Celkově ale výsledky Uberu po celou dobu pandemie covid-19 podle The New York Times ukazují ekonomické zdraví firmy a chuť lidí nadále cestovat.
Společnost také přiznala tržní ztrátu v hodnotě 5,9 miliardy dolarů, což je údajně dáno investicemi do jiných rozvozových služeb, jako je čínská společnost Didi, jejichž hodnota poklesla.
Uber navíc po pandemickém období nečeká významné investice do nových řidičů. Jeho základna zaměstnanců se aktuálně nachází na maximu.
Přes pandemii Uber musel řidičům nabízet finanční benefity, aby je udržel na silnicích, což se promítlo do financí společnosti.
Nyní je problémem probíhající válka na Ukrajině. Díky ní prudce vzrůstají ceny pohonných hmot. Analytici se obávají, že Uber a další rozvozové společnosti budou muset do svých řidičů investovat, aby je na silnicích udržely.