Disney podle nové zprávy překonal v druhém čtvrtletí v počtu předplatitelů Netflix, což vedlo k nárůstu akcií společnosti. Podle analytiků se ve „streamovacích válkách“ jedná o klíčový moment. Disney+ má podle nich více prostoru k růstu než Netflix. Společnost do Disney+ přidá reklamy, píší na The Guardian a BBC.
Zábavní společnost Disney oznámila u svých třech streamovacích platforem 221,1 milionu předplatitelů, čímž překonala Netflix s 220,7 milionem předplatitelů. Disney provozuje streamovací službu pro dospělé Hulu, sportovní ESPN+ a Disney+.
Firma uvedla, že poptávka po streamovací službě Disney+ zůstává nehledě na okolnosti silná. Ve druhém letošním čtvrtletí podle deníku The Guardian získala 14,4 milionu předplatitelů. Tyto výsledky překonaly veškerá očekávání analytiků.
Disney edges past Netflix in streaming subscribers as it raises ad-free prices https://t.co/ywkY6T6y9d
— The Guardian (@guardian) August 10, 2022
Streamovací platformě k plusovým hodnotám pomohl například seriálový trhák Obi-Wan Kenobi a Ms. Marvel od Marvelu.
Netflix naopak koncem minulého měsíce informoval o další ztrátě téměř milionu předplatitelů. V dubnu službu opustilo 200 000 předplatitelů. Jednalo se o první exodus předplatitelů Netflixu.
Pandemie nemoci covid-19 hrála streamovacím službám do karet. Jakmile se ovšem opatření rozvolnila a lidé více tráví čas venku, o streamovací platformy začal zájem opadat.
Disney+ zavede reklamy
Finanční výsledky za druhé čtvrtletí má Disney spíše smíšené. Jeho tržby vzrostly v meziročním srovnání o 26 procent na 1,5 miliardy dolarů. Po zveřejnění těchto výsledků zaznamenal nárůst akcií o 6 procent.
Streamovací služby zábavního giganta však vykázaly ztrátu 1,1 miliardy dolarů. Disney podle vyjádření letos očekává v oblasti streamování další ztráty. Finanční polštář mu ovšem poskytují jeho zábavní parky.
Vedoucí pracovníci firmy podle stanice BBC neočekávají, že zákazníky Disney odradí globální růst cen. Rovněž Disney zaznamenal velký zájem ze strany inzerentů.
Disney plans ad-funded streaming and overtakes Netflix https://t.co/QJgmbzDbl5
— BBC News (World) (@BBCWorld) August 11, 2022
Analytik společnosti PP Foresight Paolo Pescatore zprávu o počtu předplatitelů Disney označil za „klíčový moment ve streamovacích válkách“. Podle něj má aktuálně Disney+ více prostoru k růstu než jeho rival Netflix.
„Tyto výsledky pevně podtrhují mé přesvědčení, že Disney se nachází v jiné fázi růstu než Netflix,“ potvrdil Pescatore.
Disney rovněž oznámil prosincové zavedení reklam v Disney+. Předplatné s reklamami bude stát stejně jako dosud, tedy 7,99 dolaru měsíčně. Poplatek za službu bez reklam se však zvýší na 10,99 dolarů měsíčně.