Spotřebitelské preference a ekonomické podmínky vyvolaly změnu v chování spotřebitelů, což mělo významný dopad na giganta v oblasti rychlého občerstvení McDonald’s. Společnost vykázala ve druhém čtvrtletí 1procentní pokles celosvětových tržeb, což představuje první pokles za téměř čtyři roky.
Tento pokles je přičítán spotřebitelům, kteří se obávají inflace a volí cenově dostupnější možnosti stravování. Také omezují stravování mimo domov, zejména v domácnostech s nižšími příjmy.
Navzdory celkovému poklesu celosvětových tržeb zaznamenal McDonald’s 1procentní nárůst celkových tržeb. Generální ředitel společnosti Chris Kempczinski zdůraznil současný trend spotřebitelských výdajů. Uvedl, že spotřebitelé se začali více orientovat na nabídky a vybírat si. Kempczinski poznamenal, že ačkoli je McDonald’s stále uznáván jako lídr v odvětví rychlého občerstvení, společnost řeší nedávné zmenšení rozdílu v hodnotovém prvenství vůči konkurenci.
McDonald’s has reported its first drop in global sales for the first time in over three years https://t.co/NgwOMrJjQX pic.twitter.com/nLKrhQuCJA
— Al Jazeera English (@AJEnglish) July 30, 2024
V rámci boje s výzvami, které přináší měnící se chování spotřebitelů, zavedl McDonald’s v červnu nabídku jídel za 5 USD. Ta se osvědčila a její prodloužení se plánuje i po srpnu ve spolupráci s franšízanty. Cílem tohoto přístupu zaměřeného na cenuje přilákat zákazníky, včetně spotřebitelů s nižšími příjmy, zpět do prodejen McDonald’s.
Navzdory poklesu globálních tržeb vzrostly akcie společnosti McDonald’s po úspěšném zavedení nabídky jídel o téměř 4 procenta.
Strategie do budoucna
V reakci na pokles tržeb se McDonald’s zaměřuje na posílení své nabídky a zvýšení návštěvnosti zákazníků. Společnost je odhodlána dodržet svou prognózu pro rok 2024. Podle ní má dosáhnout provozní marže v rozmezí od středních do vysokých 40 procent. Pro udržení ziskovosti plánuje McDonald’s cenovou strategii, jejímž cílem je rovnováha mezi hodnotovou nabídkou a zvyšováním cen.
Do budoucna si McDonald’s klade za cíl obnovit růst podílu na svých hlavních trzích a uznává, že je třeba rychle reagovat na měnící se spotřebitelské prostředí.
Kempczinski zdůraznil význam poskytování širší hodnoty a posílení marketingového úsilí pro efektivní navázání kontaktu se spotřebiteli. Společnost rovněž zkoumá nové položky v jídelním lístku a propagační akce, aby oslovila různé segmenty spotřebitelů a podpořila růst prodeje v měnících se podmínkách na trhu.