9.1 C
Czech
Neděle 19. října 2025

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

Google investuje 15 miliard dolarů do indického AI centra

Americký technologický gigant Google spouští jednu z největších zahraničních investic ve své historii. V Indii vybuduje obří datové centrum zaměřené na umělou inteligenci. Projekt má změnit nejen regionální ekonomiku, ale i globální mapu AI infrastruktury.

McDonald’s zaznamenal první globální pokles tržeb za poslední 4 roky

Reklama
Reklama

Spotřebitelské preference a ekonomické podmínky vyvolaly změnu v chování spotřebitelů, což mělo významný dopad na giganta v oblasti rychlého občerstvení McDonald’s. Společnost vykázala ve druhém čtvrtletí 1procentní pokles celosvětových tržeb, což představuje první pokles za téměř čtyři roky.

Reklama

Tento pokles je přičítán spotřebitelům, kteří se obávají inflace a volí cenově dostupnější možnosti stravování. Také omezují stravování mimo domov, zejména v domácnostech s nižšími příjmy.

Navzdory celkovému poklesu celosvětových tržeb zaznamenal McDonald’s 1procentní nárůst celkových tržeb. Generální ředitel společnosti Chris Kempczinski zdůraznil současný trend spotřebitelských výdajů. Uvedl, že spotřebitelé se začali více orientovat na nabídky a vybírat si. Kempczinski poznamenal, že ačkoli je McDonald’s stále uznáván jako lídr v odvětví rychlého občerstvení, společnost řeší nedávné zmenšení rozdílu v hodnotovém prvenství vůči konkurenci.

V rámci boje s výzvami, které přináší měnící se chování spotřebitelů, zavedl McDonald’s v červnu nabídku jídel za 5 USD. Ta se osvědčila a její prodloužení se plánuje i po srpnu ve spolupráci s franšízanty. Cílem tohoto přístupu zaměřeného na cenuje přilákat zákazníky, včetně spotřebitelů s nižšími příjmy, zpět do prodejen McDonald’s.

Navzdory poklesu globálních tržeb vzrostly akcie společnosti McDonald’s po úspěšném zavedení nabídky jídel o téměř 4 procenta.

Strategie do budoucna

V reakci na pokles tržeb se McDonald’s zaměřuje na posílení své nabídky a zvýšení návštěvnosti zákazníků. Společnost je odhodlána dodržet svou prognózu pro rok 2024. Podle ní má dosáhnout provozní marže v rozmezí od středních do vysokých 40 procent. Pro udržení ziskovosti plánuje McDonald’s cenovou strategii, jejímž cílem je rovnováha mezi hodnotovou nabídkou a zvyšováním cen.

Do budoucna si McDonald’s klade za cíl obnovit růst podílu na svých hlavních trzích a uznává, že je třeba rychle reagovat na měnící se spotřebitelské prostředí.

Kempczinski zdůraznil význam poskytování širší hodnoty a posílení marketingového úsilí pro efektivní navázání kontaktu se spotřebiteli. Společnost rovněž zkoumá nové položky v jídelním lístku a propagační akce, aby oslovila různé segmenty spotřebitelů a podpořila růst prodeje v měnících se podmínkách na trhu.

Reklama
Reklama

Sledujte nás na sítích

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

Suno AI jedná o miliardovém financování a řeší spory s hudebními vydavateli

Startup Suno AI plánuje další velký krok. Podle informací agentury Bloomberg firma vyvíjející hudební generátor na bázi umělé inteligence jedná o investici přesahující 100 milionů dolarů. Očekávaná valuace má překročit dvě miliardy dolarů, což představuje čtyřnásobný nárůst oproti předchozímu ocenění.

Boeing zvyšuje výrobu letadel po zelené od FAA

Americký výrobce letadel Boeing dostal od Federálního úřadu pro letectví (FAA) povolení zvýšit produkci modelu 737 MAX na 42 kusů měsíčně. Jde o klíčový krok v úsilí firmy o návrat k plné výrobě po sérii bezpečnostních krizí, které otřásly její pověstí i trhem.

Trump chce zlevnit Ozempic na 150 dolarů měsíčně

Prezident Donald Trump znovu rozvířil americký farmaceutický trh. Ve čtvrtek oznámil, že chce dostat cenu léků na hubnutí, jako je Ozempic či Wegovy, na 150 dolarů za měsíc. Cílí tak na úroveň, kterou za stejné přípravky platí pacienti v Evropě. Akcie výrobců Eli Lilly a Novo Nordisk po jeho prohlášení prudce klesly.

OpenAI mění pravidla: ChatGPT chce nabídnout víc svobody dospělým uživatelům

OpenAI chystá velkou proměnu ChatGPT. Uživatelé mají získat víc svobody a možnost nastavit si chování asistenta podle sebe, včetně přístupu k obsahu určenému jen pro dospělé. Změna má posílit přirozenost i obchodní růst, ale zároveň otevírá citlivou debatu o hranicích umělé inteligence.

Apple překvapil růstem v Číně. iPhone Air má ambici trh ještě víc rozhýbat

Navzdory celkovému útlumu mobilního trhu v Číně Apple hlásí mírný růst. Pomohl nový iPhone 17, ale další posílení může přinést očekávaný příchod ultratenkého modelu iPhone Air. Ten vstupuje na čínský trh už tento týden.

NEJNOVĚJŠÍ

Kering přehodnocuje směr. Za čtyři miliardy eur prodává kosmetickou divizi L’Oréalu

Francouzský gigant Kering, známý především díky značkám Gucci či Saint Laurent, se chystá k jednomu z největších přesunů ve své historii. Pod novým vedením prodává svou kosmetickou divizi společnosti L’Oréal a mění strategii, která měla původně z Keringu udělat hráče i v beauty segmentu.

Pokémonové karty táhnou. Obchodům vydělávají miliardy

Papírové kartičky s obrázky pokémonů nebo sportovců se znovu mění ve zlatý důl. Prodeje sběratelských karet letos vystřelily o desítky procent a řetězce jako Target či Walmart hlásí rekordní čísla. Oslovují nejen děti, ale i dospělé, kteří si chtějí splnit dávné sny z dětství.

Suno AI jedná o miliardovém financování a řeší spory s hudebními vydavateli

Startup Suno AI plánuje další velký krok. Podle informací agentury Bloomberg firma vyvíjející hudební generátor na bázi umělé inteligence jedná o investici přesahující 100 milionů dolarů. Očekávaná valuace má překročit dvě miliardy dolarů, což představuje čtyřnásobný nárůst oproti předchozímu ocenění.

Boeing zvyšuje výrobu letadel po zelené od FAA

Americký výrobce letadel Boeing dostal od Federálního úřadu pro letectví (FAA) povolení zvýšit produkci modelu 737 MAX na 42 kusů měsíčně. Jde o klíčový krok v úsilí firmy o návrat k plné výrobě po sérii bezpečnostních krizí, které otřásly její pověstí i trhem.

Trump chce zlevnit Ozempic na 150 dolarů měsíčně

Prezident Donald Trump znovu rozvířil americký farmaceutický trh. Ve čtvrtek oznámil, že chce dostat cenu léků na hubnutí, jako je Ozempic či Wegovy, na 150 dolarů za měsíc. Cílí tak na úroveň, kterou za stejné přípravky platí pacienti v Evropě. Akcie výrobců Eli Lilly a Novo Nordisk po jeho prohlášení prudce klesly.
Reklama
Reklama
Reklama