Více
    19.9 C
    Czech
    Pondělí, 8 srpna, 2022

    Technologický gigant Meta ohlásil propad příjmů, je to poprvé za 18 let

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Mateřská společnost Facebooku zvaná Meta informovala o zpomalujícím růstu svých příjmů. Důvodem je také pokles aktivních denních uživatelů, se kterým se musí technologický gigant potýkat poprvé za 18 let. Na vině je hlavně zvyšující se konkurence, kterou představuje například TikTok nebo YouTube.

    Poprvé za 18 let oznámila sociální síť Facebook propad aktivních denních uživatelů. Podle mateřské společnosti Meta, dříve známé jako Facebook, klesl jejich počet v posledním čtvrtletí na 1,929 miliard. V předchozím čtvrtletí jich měl přitom Facebook 1,930 miliard.

    Důvodem je především zvyšující se konkurence ze strany aplikace TikTok nebo stránky streamující videa YouTube. Pryč z Facebooku odvádí především mladší uživatele, jelikož je láká na formát krátkých a zábavných videí. Ve středu o tom informoval server BBC.

    Po středečním oznámení rovněž klesly akcie společnosti Meta o 20 procent. Hodnotu ztratily také akcie dalších sociálních sítí, jako je Twitter, Snap nebo Pinterest. „Tik Tok je už nyní poměrně velkou konkurencí, která navíc docela rychlým tempem roste,“ okomentoval pak situaci Mark Zuckerberg.

    S méně aktivními uživateli souvisí také pokles zisku firmy Meta. Většina jejího příjmu totiž pochází z prodeje reklam, které jsou ale kvůli sníženému počtu aktivních uživatelů méně výnosné.

    Za poslední čtvrtletí činil čistý příjem společnosti Meta podle serveru CNN 10,3 miliard dolarů. Oproti stejnému období v předchozím roce však poklesl o 8 procent.

    Loni pak ale společnost vydělala téměř 118 miliard dolarů. Poprvé tak za rok vydělala více než 100 miliard dolarů.

    Za ztráty může podle Meta také inflace a změny v operačním systému Apple

    Dalším důvodem, proč vydělává Meta ze svých reklam méně, jsou změny v nastavení operačního systému Apple. Jeho uživatelé si mohou nově vybrat, jestli povolí sledování svých online aktivit.

    Podobné informace ale využívají právě zadavatelé reklam, kteří se jimi snaží lépe najít své cílové publikum. Jelikož jsou pro ně ale v současnosti reklamy méně výhodné, zadávají jich u společnosti Meta méně.

    Podle finančního ředitele firmy Meta Dave Wehnera pak mohly změny společnosti Apple způsobit ztráty ve výši „deset miliard dolarů“. Podle něj pak za nižší příjmy může také stávající inflace a narušení dodavatelských řetězců.

    K nižším ziskům pak mohly přispět také investice Meta do nového projektu směřujícího k tvorbě metaverse. Firma totiž v současnosti vkládá peníze do produkce zařízení spojených s virtuální a umělou realitou.

    Podobné investice jsou však poměrně drahé a není dosud jasné, jestli se společnosti vrátí. Šéf společnosti Meta Mark Zuckerberg si však slibuje úspěch především od chystané virtuální sociální aplikace Horizon Worlds.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Reklama