Streamovací gigant Netflix oznámil propuštění asi 150 svých zaměstnanců v Americe. Reaguje tak na „exodus” předplatitelů a nižší tržby v prvním čtvrtletí letošního roku. Vyhození zaměstnanci představují asi 2 procenta pracovní síly Netflixu v Americe. Streamovací služba se snaží přizpůsobit levnějším modelem předplatného s reklamami. Zakročí také proti sdíleným účtům. Informovali o tom BBC News a The Guardian.
Streamovací služba Netflix v úterý oznámila propuštění svých asi 150 zaměstnanců představujících zhruba 2 procenta pracovní síly v Americe, píše server stanice BBC.
Přesné pozice zasažené propouštěním nejsou známy. Změny by se měly týkat náborového, komunikačního a obsahového oddělení v kalifornské kanceláři.
The Guardian dodává, že se škrty dotýkají filmových a televizních divizí.
Společnost jako důvod propouštění uvedla propad příjmů. „Tyto změny jsou primárně řízeny obchodními potřebami spíše než individuálním výkonem,” uvedl Netflix ve svém prohlášení. „Činí to celou věc o to náročnější, nikdo z nás se totiž nechce rozloučit s tak skvělými kolegy.”
Anonymní zaměstnanec Netflixu pro stanici CNBC uvedl, že se firma snaží propuštěné pracovníky co nejvíce podpořit.
Zlatá pandemická skončila
Netflix, který vrcholu dosáhl v pandemickém období, letos čelil masivnímu odlivu předplatitelů. V prvním čtvrtletí letošního roku jej opustilo na 200 000 diváků.
Vedení společnosti uvedlo, že v následujícím čtvrtletí letošního roku očekává ztrátu dalších dvou milionů předplatitelů.
Akcie firmy se následně v jediném dni propadly o 35 procent. Aktuálně má jedna akcie firmy hodnotu 190 dolarů.
Služba letos kvůli invazi na Ukrajinu opustila ruský trh, což ji stálo 700 000 předplatitelů. Další diváky pozbyla kvůli zvyšování cen ve Spojených státech a Velké Británii.
Netflix se svými 220 miliony předplatiteli platí za jedničku na trhu. V posledních letech však čelí tvrdé konkurenci v podobě Disney Plus, HBO či Amazon Prime Video, což rovněž zvyšuje rizika odlivu diváků.
Ztráta předplatitelů, zaměstnanců a horší tržní výsledky nutí společnost škrtat ve vlastním obsahu. V květnu Netflix zrušil produkci chystaného animovaného seriálu Pearl.
Do konce letošního roku se Netflix chystá zavést levnější předplatné s reklamou a zasáhnout proti sdíleným účtům, které se týká asi 100 milionů domácností.