Streamovací služba Netflix by mohla přijít s reklamami a nižším předplatným již koncem letošního roku. Společnost se přitom k zavedení reklam stavěla odmítavě. Generální ředitel Netflixu v dubnu uvedl, že podpora reklam ve službě určitě nebude k dispozici rok až dva. Netflix však v prvním čtvrtletí letošního roku zaznamenal prudký odliv uživatelů. Informuje o tom stanice CNBC a deník The New York Times.
Netflix muže zavést nižší ceny předplatného podporované reklamou ještě letos, uvedl anonymní zdroj obeznámený se situací pro CNBC.
V dopise pro zaměstnance vedení firmy společnosti sdělilo, že k tomu muže dojít v posledních třech měsících 2022.
Generální ředitel firmy Reed Hastings přitom během dubnového konferenčního hovoru týkajícího se letošních tržních výsledků řekl, že podporu reklam ve službě nemáme čekat rok až dva roky.
Deník The New York Times připomíná, že Hastings se vždy stavěl proti reklamám u Netflixu a dalších streamovacích platformách.
„Ti, kteří sledují Netflix, vědí, že jsem byl proti složitosti reklamy a že jsem velkým fanouškem jednoduchosti předplatného,” řekl v dubnu Hastings. „Jakkoli tomu fandím, jsem větším fanouškem spotřebitelské volby. Umožnit spotřebitelům, kteří chtějí mít nižší cenu a jsou tolerantní k reklamě, aby dostali, co chtějí, dává větší smysl.”
Pro Netflix letošní rok nezačal dobře
Netflix v prvním čtvrtletí letošního roku poprvé za více než dekádu zaznamenal odliv uživatelů. Streamovací služba přišla o 200 000 předplatitelů a právě proto Netflix nejspíše podporu reklam hodlá uspíšit.
Vedení společnosti podle dopisu zaslaném akcionářům očekává, že v dalším čtvrtletí přijde o další dva miliony předplatitelů.
Odchodem z Ruska Netflix přišel o 700 000 předplatitelů. Další 600 000 účtů službu opustilo kvůli zdražování cen v USA, Kanadě a Británii.
Akcie společnosti se meziročně propadly o 70 procent. Firma doufá, že úroveň platformy podporovaná reklamou přiláká a udrží spotřebitele, kteří se více ohlíží na cenu.
Netflix rovněž v posledním čtvrtletí letošního roku zakročí proti sdílení hesel. Sdílené heslo podle společnosti používá 100 milionů domácností na celém světě. Zatím však není jasné, co s tím bude dělat. V minulosti Netflix tento krok již učinil, ale neúspěšně.